معاون ساخت و توسعه آزادراه ها به متخصص فلز خبر داد

آخرین خبرها درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه جزئیات

آخرین خبرها درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه جزئیات

متخصص فلز: معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام نمود كه با عنایت به اینكه عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال حدودا تمام شده است، هیچ مشكلی برای افتتاح و بهره برداری از این آزادراه در دهه فجر نداریم و تنها دغدغه ما روی سیستم نرم افزاری ایمنی آن است كه هیچ مشكلی نداشته باشد.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، قطعه یك آزادراه تهران-شمال پروژه ای كه امسال هم مانند سال های قبل با تاخیر در افتتاح آن رو به رو و تاریخ های مختلفی برای بهره برداری آن اعلام گردید تا اینكه بالاخره دهه فجر از طرف همه مسئولان دولتی و البته پیمانكار آن بعنوان روز نهایی بهره برداری عنوان شود.
جلال بهرامی- معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل- درباره اینكه قطعه نخست آزادراه تهران-شمال بالاخره در چه روزی افتتاح می شود و در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: بیشتر از ۹۷ درصد كارهای در رابطه با مهندسی عمران آزادراه تهران-شمال انجام شده است و برای افتتاح و بهره برداری از آن در دهه فجر هیچ مشكلی وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه در ساخت و بهره برداری از آزادراه تهران-شمال دقیقا در چه مرحله ای قرار دارید؟ اظهار داشت: بستر عمرانی و راهسازی این آزادراه، تونل های آن و بیشتر از ۹۰ درصد نصبیاتش هم كه بسیار گسترده است، تمام شده و به هیچ وجه دغدغه تمام شدن عملیات اجرایی آنرا نداریم.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینكه آزادراه تهران-شمال در دهه فجر قابل بهره برداری است، افزود: یكی از نگرانی هایی كه در ارتباط با ْآزادراه تهران-شمال داریم در زمینه سیستم های نرم افزاری ایمنی است نه سخت افزاری. چونكه این اولین آزادراه كشور است كه این سیستم روی آن نصب می شود. بعنوان مثال تصور كنید اگر در یك تونل حدود شش كیلومتری واقع در قطعه یك آزادراه ترافیك، حادثه یا حریقی اتفاق بیافتد، نمی توانیم به مردم بگوییم از ماشین شان پیاده و از تونل بیرون بروند.
بهرامی با اشاره به اینكه هم اكنون طولانی ترین تونل آزادراهی كشور همین تونل شش كیلومتری است، اظهار داشت: یكی دیگر از تونل های آزادراه تهران-شمال به نام تونل البرز كه در فازهای بعدی آن قرار دارد، یك كیلومتر از این تونل طولانی تر است. نكته دیگر اینكه تونل شش كیلومتری واقع در قطعه یك مانند دیگر تونل های ساخته شده در كشور نیست و یك آزادراه دو طرفه است و درون آن تمام تجهیزات ایمنی دیده شده و اولین استاندارد ایمنی راه های كشور در این آزادراه و تونل آن پیش بینی شده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا مشكلی برای افتتاح آزادراه تهران-شمال وجود ندارد؟ اظهاركرد: مشكلی در این زمینه وجود ندارد اما به دنبال این هستیم كه در افتتاح آزادراه تهران-شمال هیجانی عمل نكنیم و در زمینه ستاندن عوارض آن نیز روش و ساختار جدید شناور روز-ساعتی را در نظر گرفته ایم چونكه این یك قطعه از چهار قطعه تهران-شمال است و اگر این كار را انجام ندهیم باید برای كنترل تردد و ترافیك آن طرح های زوج و فرد و امثال آنرا اجرایی نماییم. اما در نرم افزار مورد نظر دو مدل ایمنی و بهره برداری پیش بینی شده كه الان روی مدل بهره برداری آن كار می نماییم كه طرح مان درست اجرایی شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال راه نیست بلكه در این راه راه، تونل یا ترانشه نصب شده و بیشتر از ۲.۵ میلیون متر مكعب فقط بتن در این قطعه آزادراه ساخته شده است.




منبع:

1398/08/08
15:01:24
5.0 / 5
3620
تگهای خبر: دولت , سیستم , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات