رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

مردم نمی توانند ۴۰۰ میلیاردشان را پس بگیرند

مردم نمی توانند ۴۰۰ میلیاردشان را پس بگیرند

به گزارش متخصص فلز رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار داشت: 400 میلیارد تومان از پول مردم در حساب های شركت های هواپیمایی داخلی و خارجی است؛ مردم سرگردان مانده اند و نمی توانند پولشان را پس بگیرند.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، حرمت الله رفیعی حدود یک هفته پیش در نامه ای خطاب به برخی از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی آگهی داد اگر بدهی سفرهای کنسل شده را تسویه نکنند از آنها شکایت خواهدنمود. او قبل از تعطیلات نوروز، زمانی که وزراتخانه های راه و گردشگری در بخشنامه هایی از شرکت های هواپیمایی و تاسیسات گردشگری، همچون هتل ها خواستند پول سفر و پروازهای کنسل شده مردم را بدون کسر جریمه مسترد کنند، نامه ای به رئیس قوه قضاییه نوشت و نسبت به کم کاری هتل ها و ایرلاین ها و فشار نهادهای نظارتی که فقط به آژانس های مسافرتی وارد شده است، معترض شد و ورود دستگاه قضا به این جریان، قبل از حاد شدن مشکل را ضروری دانست. بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از آن زمان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همچنان می گوید که شرکت های هواپیمایی و هتل ها نسبت به استرداد پول مردم اقدام نکرده اند.
خیلی از مسافران که با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها و لغو پروازها ناچار به کنسلی سفر شدند همچنان بین آژانس های مسافرتی، ایرلاین ها و هتل ها سرگردان و بلاتکلیف مانده اند؛ آژانس هایی که می گویند هنوز ایرلاین و یا هتلی پولی را برنگردانده که با مشتری تسویه کنند و ایرلاین ها و هتل هایی که خودرا در آستانه ورشکستگی می بینند و به این بهانه، استرداد پول مردم را به تعویق می اندازند.
حرمت الله رفیعی ـ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ که تا یک هفته پیش رقم بدهی شرکت های هواپیمایی به آژانس های مسافرتی و مردم را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام نموده بود، اینک در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت: بررسی های میدانی و گزارش های تازه نشان میدهد رقم بدهی ایرلاین ها (داخلی و خارجی) به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و مبلغی هم در اختیار هتل های داخلی و خارجی قرار دارد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان این که پول مردم چند ماه است در حساب های ایرلاین ها مانده؛ رقم های سنگینی که با آن کاسبی می کنند، اضافه کرد: چه کسی باید به این ماجرا وارد شود؟ مردم به امیدی منتظر سفر بودند، حالا به سبب این که بیماری آمده و جبر بوده نتوانستند سفر بروند و باید پولشان مسترد شود.
او تاخیر ایرلاین ها و هتل ها در استرداد وجوه مردم را عامل تشدید بی اعتمادی به آژانس های مسافرتی دانست و تصریح کرد: مردم پولشان را به آژانس های هواپیمایی و مسافرتی پرداخت کرده اند و آنها را می شناسند ولی واقعیت این است که آژانس ها فروشنده محصولات دیگران هستند و پول مردم را مستقیم در اختیار ایرلاین ها و هتل ها قرار می دهند.
وی ادامه داد: مردم نمی توانند پولشان را مسترد کنند، دفاتر خدمات مسافرتی هم این قدر توان ندارند که ایرلاین ها و هتل ها را مجاب به این کار کنند.
رفیعی اظهار داشت: به کرات از مسؤولان خصوصاً دستگاه های نظارتی درخواست کردم و مکاتباتی را با دوائر قضایی انجام دادم و به رئیس قوه قضاییه و معاونت پیشگیری این قوه نامه نوشتم که باید وارد شوند، چون ظاهرا پیگیری این مساله از حوزه اختیارات وزارتخانه های مربوطه (راه و گردشگری) خارج است و بخشنامه هایی که صادر می کنند بدون اثر است و خاصیتی ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که به لحاظ حقوقی آژانس مسافرتی مسؤولیتی در بازگرداندن این پول ها و پیگیری موضوع ندارد، اظهار داشت: این مساله از توان آژانس ها خارج است. به ایرلاین ها نامه فرستادم و حتی تهدید به شکایت کردم، به وزارتخانه های مربوطه (راه و گردشگری) نامه نوشتم و مکتوب از قوه قضاییه استدعا کردم وارد موضوع شوند.




منبع:

1399/02/08
14:08:52
5.0 / 5
1437
تگهای خبر: حقوق , خدمات , دستگاه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات