۲۵۰۰ هكتار گلخانه امسال به بهره برداری می رسد

۲۵۰۰ هكتار گلخانه امسال به بهره برداری می رسد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: امسال 2500 هكتار گلخانه به بهره برداری می رسد و 4600 هكتار گلخانه هم امسال پایه گذاری می شود.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا محمدعلی طهماسبی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام شد با اعلان اینکه از ۳میلیون هکتار باغ در کشور، ۹۰۰ هزار هکتار آن نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، اظهار داشت: ۵۸۰ تا ۶۰۰هزارهکتار از این مقدار بازسازی و اصلاح شده و مابقی نیز در دست انجام است. همین طور از این حدود ۳ میلیون هکتار باغ در کشور ۱۶ میلیون تن میوه حاصل می شود.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد صادرات به جهت بازدهی بالا در بخش باغبانی انجام می شود.
معاون وزیر در امور باغبانی اشاره کرد: موسسه تحقیقات باغبانی شکل گرفته و دستاوردهای بسیار خوبی هم داشته است، ۱۴۰ رقم تجاری برای اقلیم های کشور معرفی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است که می تواند نقش بسیار مهمی در درآمد و تولید کشاورزان داشته باشد.
او همینطور به کشت گلخانه ای نیز اشاره نمود و اظهار داشت: 2500 هکتار گلخانه امسال به بهره برداری می رسد و 4600 هکتار گلخانه هم امسال پایه گذاری می شود و در افق ۱۴۰۴ سطح زیر کشت به ۶۰ هزار هکتار می رسد که جزو کشورهای پیشرو در این صنعت هستیم.
ادامه دارد


1399/06/03
13:25:08
2113
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , دولت , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات