مدیرعامل بیمه خاورمیانه پاسخ داد

چرا بازار محصولات جدید شركت های بیمه رونق ندارد؟

چرا بازار محصولات جدید شركت های بیمه رونق ندارد؟

متخصص فلز: مدیر عامل بیمه خاورمیانه می گوید وقتی می خواهیم وضعیت بیمه ها را در ارائه محصولات جدید بررسی نماییم باید ببینیم كه وضعیت بازار چگونه است؟ و آیا محصولات جدیداستقبال می شود؟ ضمن اینكه اكنون شركت های بیمه تخصصی به صورت جدی با مشكل آیین نامه رو به رو هستند كه باید اصلاح شود.


خلیل حسن زاده - مدیرعامل بیمه خاورمیانه - در گفت وگو با ایسنا، درباره دلایل عدم استقبال صنعت بیمه از ارائه محصولات جدید اظهار داشت: نمی توانم تائید كنم كه صنعت بیمه تمایل به ارائه محصولات جدید ندارد. در نظر داشته باشید كه محصولات ما ناملموس هستند و چنین نیست كه به محض اینكه محصولی به بازار عرضه می گردد همه آن را ببینند، ازاین رو باید آرام آرام دیده شود.

وی ادامه داد: اینكه بگویم اصلا نوآوری وجود ندارد، مورد قبول من نیست. خود ما در بیمه خاورمیانه در یكی دو سال قبل حداقل دو محصول جدید ارائه كردیم. یكی از آن ها بیمه نامه هول لایف بوده كه بیمه تمام عمر است و در نوع خود منحصر به فرد. همینطور یك بیمه نامه سنوات هم داشتیم كه آن هم محصول جدید بود. این محصول جدید با عنایت به تمایل كارفرمایان بر تسویه سالانه سنوات با بیمه شدگان تهیه شد. بدین سان كه با این محصول، بیمه شونده در انتهای دوران خدمت خود به پولی دست خواهد یافت. این در شرایطی است كه تسویه سالانه سنوات با بیمه شونده این امكان را از وی گرفته است.

وی با تاكید بر اینكه معتقد می باشد شركت های بیمه در ارائه محصولات جدید مصمم هستند، این را هم اظهار داشت: در بخش خودمان باید بگویم كه چنین نیست و معتقدم در یك سال قبل هم ما نوآوری های لازم را داشته ایم. حالا اگر كسی كه چنین موضوعی را طرح كرده باید توضیح دهد كه چه انتظاری دارد و در چه بخش هایی با مشكل عدم تنوع روبه رو هستیم.

مدیرعامل بیمه خاورمیانه این را هم اظهار داشت: البته لازم به ذكر است كه مشكلاتی هم وجود دارد كه بخصوص در بخش بیمه های تخصصی مثل بیمه خاورمیانه كه بیمه زندگی است، دست شركت ها برای ارائه محصولات جدید بسته است. ما باید بررسی نماییم و ببینیم كه چرا چنین اتفاقی رخ داده؟ كه به نظرم می تواند پیش بینی عدم علت عدم استقبال بازار باشد.

حسن زاده ادامه داد: با این همه ذكر این نكته را ضروری می بینم كه در بخش بیمه ها آیین نامه و مقررات باید اصلاح شده و به سمتی رود كه شركت های بیمه را برای ارائه محصول جدید تشویق كند. اكنون شركت ما كه یك شركت تخصصی بیمه عمر است واقعا با مشكل آیین نامه مختص شركت های تخصصی رو به رو هستیم و همان آیین نامه های قبلی بر شركت های تخصصی حكمفرماست كه با دید كلی تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به اینكه در این زمینه بیمه مركزی هم باید تغییراتی را بپذیرد اظهار داشت: مثلا سیستم نظارتی بیمه مركزی نیاز به تغییر داد. هر چند نیاز به تاكید داریم كه اتفاقات خوبی در بیمه مركزی افتاده. مثلا برای بخش بیمه های زندگی مدیریتی بوجود آمده است. طبیعتا تا چند سال آینده اثر خویش را می گذارد. ولی به هر حال تا امروز بیمه مركزی خود هم در بخش بیمه های زندگی آیین نامه های قابل اتكایی ندارد و باید آیین نامه ها و دستورالعمل ها هم اصلاح شود.

حسن زاده این را هم اظهار داشت: یكی دیگر از مشكلات ما این است كه گاها حتی در بدنه بیمه مركزی اختلاف نظر وجود دارد. مثلا هیئت عامل و رئیس كل و... از بیمه ها حمایت می كنند ولی بدنه كارشناسی هم هستند كه گاها همراهی نمی كنند كه آن هم گفته می گردد به علت آیین نامه ها است كه باید اصلاح شود.

به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، چندی قبل محمدرضا پور ابراهیمی رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به ناتوانی شركت های بیمه در ارائه محصولات جدید بیمه ای انتقاد نمود. موضوعی كه رئیس كل بیمه مركزی هم آن را تائید كرده است.




1397/02/02
13:19:18
5.0 / 5
213
تگهای خبر: بازار , صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات