یك مقام مسئول اعلام كرد؛

ادامه فعالیت قطار حومه ای نیازمند تخصیص یارانه

ادامه فعالیت قطار حومه ای نیازمند تخصیص یارانه

متخصص فلز: مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی مسافری اظهار داشت: ادامه فعالیت قطار های حومه ای به علت تفاوت بالای هزینه نگهداری قطار و قیمت بلیت نیازمند تخصیص یارانه های دولتی است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، محمد رجبی در مراسم شروع به كار شركت تعمیرات واگن قطارهای مسافری و باری اظهار داشت: بزرگترین شركت حمل و نقل ریلی تصمیم گرفت تا بخش تعمیرات و معاونت امور فنی را از بدنه این شركت جدا كرده و به صورت یك شركت مستقل در خدمت تعمیر و بازسازی واگن های مسافری و باری این شركت و سایر شركت های حمل و نقل ریلی قرار دهد.
رجبی با اشاره به اینكه برای اجرای این فرآیند نرم افزار تدوین قیمت تمام شده تعمیرات و هم نرم افزار سابقه تعمیراتی هر واگن را با همكاری شركت های دانش بنیان داخلی طراحی نماییم، اظهار داشت: قیمت مناسب و كیفیت بالا در دستور كار شركت تعمیرات واگن است و همینطور در دوره تحریم ها می خواهیم تا از حداكثر توان داخلی و قطعه سازان ایرانی برای بازسازی واگن ها استفاده نماییم.
مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی، با اشاره به اینكه در قسمت واگن های خودكشش(ترنست)بیشترین وابستگی به خارج از كشور را داریم، تصریح كرد: با عنایت به اینكه شركت زیمنس بعنوان پشتیبان قطعات واگن های خود كشش تولید انحصاری این واگن ها و قطعات را در اختیار دارد در بعضی موارد مجبور به خرید قطعات از این شركت هستیم اما در تلاشیم میزان خودكفایی در تعمیر و بازسازی واگن های مسافری و باری را افزایش داده و از وابستگی به خارج كم نماییم. بعنوان نمونه سیستم ترمز واگن ها بعنوان حساس ترین بخش ایمنی قطار در حدود ۱۰ سال است كه به صورت كامل قطع وابستگی شده و می توانیم آنها را در داخل تولید نماییم.
وی درباره كم شدن بعضی از قطارهای حومه ای تصریح كرد: قطار حومه ای به علت تفاوت سطح قیمتی تعمیرات و هزینه نگهداری نسبت به هزینه بلیت تفاوت زیادی دارد نیازمند تخصیص یارانه از جانب دولت می باشد كه هم اكنون بخشی از هزینه ها را به صورت یارانه به شركت رجا پرداخت می كند ولی نیازمند یارانه بیشتری هستیم تا این تفاوت قیمتی را جبران نماییم.
به گفته رجبی، قیمت بلیت قطار حومه ای همچنان برپایه قیمت سال ۹۴ محاسبه می گردد در حالیكه هزینه عملیاتی كردن این قطارها در دو سال اخیر بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. هم اكنون برای هر صد كیلومتر تردد قطار حومه ای تنها سه هزار تومان از مسافر دریافت می نماییم كه این قیمت در برابر هزینه ها بسیار ناچیز است و قطارهای حومه ای ما عمدتاً یك سر خالی تردد می كنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه می توانیم سالیانه ۱۵۰ دستگاه واگن را در شركت تعمیرات واگن بازسازی و اورحال نماییم درباره قیمت بلیت قطار خاطرنشان كرد: قیمت بلیت قطار امسال تنها ۱۰ درصد رشد داشت در حالیكه هزینه های جابجایی مسافر ۳۷ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح كرد: تعداد واگن های آماده سیر رجا معادل ۸۰ درصد ناوگان ریلی كشور است و در نظر داریم تا آخر سال جاری ۱۵ دستگاه واگن نو به ناوگان رجا اضافه نماییم.

1397/05/28
00:08:45
5.0 / 5
20
تگهای خبر: تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات