یك مقام مسئول اعلام كرد:

تولید محدودیت در بلاك چین امكان پذیر نیست

تولید محدودیت در بلاك چین امكان پذیر نیست

به گزارش متخصص فلز یك مقام مسئول در نظام بانكی اظهار داشت: با عنایت به این كه بلاك چین یك فناوری است، هیچ كشوری نمی تواند مانع ورود و فعالیت دیگر كشورها در این حوزه شود.


به گزارش متخصص فلز به نقل از پژوهشكده پولی و بانكی، سیدابوطالب نجفی در پاسخ به این پرسش كه گفته می گردد امكان تولید محدودیت در بستر بلاك چین در سطح بین الملل وجود دارد، اضافه كرد: با عنایت به اینكه بلاك چین یك فناوری بوده و محدویت پذیر نیست؛ ازاین رو خیلی از شركت ها الان در ایران در حال استفاده از آن هستند.
وی اضافه كرد: هیچ كشوری نمی تواند مانع بهره گیری از این فناوری در سایر كشورها شود، اما در صورت توافق برای پرداخت های منطقه ای از بستر بلاك چین می توان بانك عاملی را كه پشتوانه ارز رمز مورد تبادل در توافق های منطقه ای به منظور تسویه مبادلات در آن ذخیره می گردد را تحریم كند.
این مقام مسئول در نظام بانكی، در مورد روش های نوین تسویه و پرداخت های تجاری در تبادلات مالی بین الملل اظهار داشت: خیلی از كارشناسان اظهار می كنند با ارز رمزها می شود، تحریم ها را دور زد درحالی كه مبنای ارز رمزها استفاده از فناوری بلاك چین است و این بستر در مدیریت تحریم برای انجام مبادلات منطقه ای و بین المللی نمی تواند بعنوان ابزار مورد استفاده قرار گیرد.
وی، توافقات سیاسی و اقتصادی بین دولت ها را مهم ترین مسئله در تبادلات بین المللی در بستر بلاك چین و با ارز رمزها دانست و تصریح كرد: این امر با پیچیدگی های متعددی مواجه بوده كه به نحوه تسویه بازمی گردد البته نحوه تسویه در تبادلات مالی بین المللی و این كه چه شخص یا نهادی در كدام كشور عامل تسویه باشد دارای اهمیت است ولی مهم ترین مسئله دراین بین پشتوانه ارز رمز مورداستفاده در تبادلات مالی منطقه ای و بین المللی است.
وی با اشاره به اینكه دارایی كه موردتوافق تمام كشورها است، باید بعنوان پشتوانه ارز رمزها در تبادلات منطقه ای در نظر گرفته شود كه می تواند طلا، دلار و یورو باشد، اضافه كرد: در صورت شكل گیری چنین توافق هایی در مراحل بعد ذخیره سازی پشتوانه در بانك عامل بعنوان نهادی برای تسویه باید صورت گیرد.
نجفی خاطرنشان كرد: موارد فوق چالش های اصلی در انجام تبادلات مالی با ارز رمزها هستند و تاز مانی كه این موانع حل نشود، نمی توان از این ابزار مالی نوین در منطقه به منظور تبادلات تجاری بهره برد.
وی بابیان این كه عمده تبادلات تجاری از جانب فعالان اقتصادی صورت می گیرد، تاكید كرد: تولید انگیزه و مشوق برای فعالان اقتصادی در بهره گیری از بستر بلاك چین از دیگر موارد مورد توجه است البته اطمینان تجار از وجود یك چارچوب حقوقی محكم در تبادلات مالی در بستر بلاك چین، امنیت اطلاعات و آگاهی از نهادی كه ریسك معاملات را تضمین می نماید در زمان اجرا اهمیت ویژه ای در بهره گیری از رمز ارزها برای مدیریت مبادلات مالی و تجاری منطقه ای دارد.

1397/10/11
23:19:20
4398
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , حقوق , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات