گران فروشی نفت تحریمی توسط چینی ها

گران فروشی نفت تحریمی توسط چینی ها

به گزارش متخصص فلز تحریم های دولت ترامپ كه واردات نفت ونزوئلا به آمریكا را متوقف كرده است، جهش قیمت نفت در هزاران كیلومتر دورتر در چین را به دنبال داشته است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، طبق سندی كه توسط بلومبرگ مشاهده شده است، غول انرژی دولتی پتروچاینا نفت مری (Merey) ونزوئلا را حدود ۵ دلار در هر بشكه گران تر از نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا می فروشد. این گرید قبل از اعلام تحریم ها از جانب دولت ترامپ در اواخر ژانویه، ارزان تر بود.

تحریم های آمریكا گمانه زنی ها درباره توانایی ونزوئلا برای حفظ صادرات نفت سنگین حاوی سولوفور بالا را به دنبال داشته است. در این بین، پالایشگاه های آمریكایی در جست و جوی منابع جایگزینی برای نفت ونزوئلا هستند كه كمبود تأمین گریدهای نفتی مشابه در سراسر جهان را تشدید كرده است. رونق تقاضا برای زیرساخت در چین، چنین گریدهایی را در این كشور آسیایی پرارزش ساخته چونكه نفت سنگین برای تولید قیر مناسب می باشد.

طبق آمار كشتیرانی كه توسط بلومبرگ گردآوری شده است، چین واردات نفت از ونزوئلا را در ژانویه نسبت به ماه قبل از آن دو برابر كرد. این به معنای آن است كه شركت های دولتی تأمین كننده این نفت به علت ابهامات پیرامون گریدهای نفتی ترش و سنگین در بازار جهان، حالا قیمت بالاتری را مطالبه می كنند. آمار نشان داده است گرید مری ۸۰ درصد از صادرات ونزوئلا به چین را پارسال تشكیل داد.

بنا بر اسنادی كه توسط بلومبرگ مشاهده شده، پتروچاینا نفت مری ونزوئلا را ۵.۰۲۷۲ دلار در هر بشكه گران تر از وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در فوریه به فروش می رساند و ۲.۷۰ دلار به ازای هر بشكه هم هزینه واسطه است. این شركت گرید مذكور را در ژانویه سه دلار بالاتر از شاخص قیمت نفت آمریكا عرضه می كرد.

گریدهای نفت سنگین در سراسر جهان هم قیمت گذاری بالاتری نسبت به نفت های سبك تر پیدا كرده اند.




1397/11/26
22:11:57
4388
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار , تولید , دولت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات