شیركوند:

اختیارات استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر شده است

اختیارات استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر شده است

متخصص فلز: معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید اختیارات استان ها بیشتر شده تا بر طبق ظرفیت های قانونی تحقق اهداف مشخص شده را شاهد باشیم.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، سعید شیركوند در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار نمود: ما در مواجهه با برخی اتفاقات و حوادث ناگوار با دو رویكرد روبرو می باشیم كه اولی روی آوردن به مرحله یاس و ناامیدی و دیگری افزایش توان و انرژی برای مقابله با حوادث و كاهش اتفاقات ناگوار است كه بالقطع در كشور ما اغلب مردم با روحیه ایستادگی و مقاومت اهتمام دارند مشكلات را رفع و رجوع كنند.
وی با اشاره به اینكه در این شرایط حساس اقتصادی كشور و مشكلات به وجود آمده در سایه تحریم های ظالمانه دشمنان و بعضی از حوادث ناگوار یك ماه اخیر ملت ما نه تنها مأیوس نشده بلكه با انرژی مضاعف در صحنه های مختلف حاضر و مهیاست، اشاره كرد: در ماه های گذشته نوسانات نرخ ارز هر چند به ظاهر مشكلات زیادی را به وجود آورد اما در معنای واقعی این نرخ ارز و بالا رفتن آن برای تولیدكنندگان ما فرصتی را فراهم نمود تا خلأ سال های گذشته را در حوزه تولید صادرت محور، رفع كنند.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اضافه كرد: با هدف تقویت تولید داخلی و اقتصاد كشور از چند سال پیش مفهوم اقتصاد مقاومتی بعنوان یك پارادایم وارد اصطلاحات اقتصادی كشور شد كه این مساله با اقدامات جهادی تلفیق شده و فضا و فرصتی را فراهم نموده تا در عرصه تصمیم گیری كار با شجاعت و قدرت به پیش رود.
شیركوند بیان كرد: در سایه كار جهادی و سرمایه گذاری های انجام شده به راحتی می توان نارسایی های اقتصادی و موانع پیش رو را رفع كرده و بستر تحول همه جانبه را فراهم نمود.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است كه در كنار توجه به مقوله نظارت همه دستگاه های اجرایی و عملیاتی حداكثر ظرفیت خودرا به كار گیرند و با تاكید بر شجاعت در تصمیم گیری بتوانند از ظرفیت های قانونی و اختیاراتی كه به استان ها داده شده است موانع پیش رو را در راه تولید و اشتغال برطرف كنند.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور مزیت نسبی استان اردبیل را در بخش كشاورزی با تاكید بر دانش و فناوری های جدید و نیروی انسانی ماهر و همین طور مواهب خدادادی تصریح كرد و اشاره كرد: در این استان با روحیه هم افزایی باید به نحوی اقدامات و برنامه ریزی ها صورت گیرد تا از همه ظرفیت ها بهره برداری شود.
شیركوند لزوم احیای واحدهای تولیدی را در كنار حمایت بانك ها از سرمایه گذاران واقعی تصریح كرد و اظهار نمود: باید اهلیت سرمایه گذار مشخص شود تا از فرصت فراهم شده در راه ارتقای تولید، رونق اشتغال و افزایش درآمد ملی به شكل درست و صحیح استفاده گردد.



1398/02/05
15:27:21
4621
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , تولیدكنندگان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات