مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید خبر داد

پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

به گزارش متخصص فلز مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید با اشاره به هدف گذاری ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی جدید در روستاها از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اطلاع داد.



اصغر نوراله زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: تابحال ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال زا در روستاها بوجود آورده ایم و ۱۰۰۰ صندوق جدید دیگر هم در برنامه داریم كه طی امسال و ابتدای سال آینده راه اندازی می نماییم و در مجموع هدف گذاری ایجاد ۲۸۰۰ صندوق خرد محلی در كشور را محقق خواهیم كرد.

وی افزود: صندوق های خرد محلی، نهادهای تامین مالی محلی به شمار می روند كه به صورت متوسط در هر روستایی حدود ۲۵ تا ۵۰ نفر عضو را شامل می شوند و افراد به مدت شش ماه آموزشهای مربوط به تسهیل گری و توانمندسازی را فرا می گیرند.

به گفته مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید، در صورتیكه تسهیلات صندوق های خرد محلی در جهت برنامه های اشتغال زایی صندوق به اعضا پرداخت گردد بعد از شش ماه خط اعتباری جدیدی در اختیار آنها قرار داده می شود.

نوراله زاده در ادامه با اشاره به تفاهم نامه مشترك با وزارت ارتباطات درباره حمایت صندوق كارآفرینی امید از استارت آپ ها، اظهار داشت: بر مبنای تفاهم نامه ای كه با وزارت ارتباطات منعقد كردیم حمایت مالی از استارت آپها را در دستور كار داریم و هر طرحی كه وزارت ارتباطات تایید و به ما معرفی می كند به آن تسهیلات می دهیم.

وی همینطور از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اطلاع داد و اظهار داشت: از سال قبل تا كنون ۲۵ هزار طرح مشاغل خانگی مورد حمایت قرار گرفته و اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. معتقدیم تسهیلات دهی صندوق در حوزه مشاغل خانگی موثرتر بوده است، چون گروه های هدفی را حمایت كرده ایم كه منجر به راه اندازی كسب و كار شده و از این جهت در درآمد و زندگی آنها اثرگذار بوده است.

به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، برابر آمارها پارسال ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد و برای ۲۷۰ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی مجوز صادر گردیده است. سقف تسهیلات فردی برای متقاضیان مشاغل خانگی قبل از این ۲۰ میلیون تومان بود كه به تازگی به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.





منبع:

1398/06/15
12:10:31
4314
5.0 / 5
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات