در دیدار وزیر نیرو با وزیر انرژی آذربایجان مطرح شد

مذاكره برای از سرگیری تبادل انرژی

مذاكره برای از سرگیری تبادل انرژی

متخصص فلز: وزیر نیرو در دیدار با وزیر انرژی آذربایجان در مورد از سرگیری تبادل انرژی بین دو كشور، تهاتر گاز با برق و سرمایه گذاری آذربایجان برای راه اندازی یك نیروگاه 500 مگاواتی در آستارا مذاكره كرد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از وزارت نیرو، رضا اردكانیان وزیر نیرو كه بامداد روز گذشته به همراه رئیس جمهور جهت شركت در هجدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد، به باكو مركز جمهوری آذربایجان سفر كرد، در اولین برنامه رسمی خود با وزیر انرژی این كشور درباب همكاریهای مشترك گفت و گو كرد.
ملاقات وزیر نیرو با وزیر انرژی آذربایجان با عنایت به تاكید رؤسای جمهور دو كشور در جلسه مشترك در خصوص توسعه همكاری ها در زمینه انرژی، اجرا شد.
در این دیدار، اردكانیان و شهبازوف درباب موضوعاتی همچون از سرگیری تبادل انرژی بین دو كشور، امكان ترانزیت برق آذربایجان به سایر كشورها در همسایگی ایران و در ماه هایی كه ایران نیازمند واردات برق نیست، نهایی كردن مذاكرات مربوط به هزینه های ساخت سد مرزی خدا آفرین بر روی ارس و تدارك منابع مالی توسط آذربایجان برای راه اندازی نیروگاه های برقابی خداآفرین به مذاكره پرداختند.
تسریع در ساخت مشترك سایر ظرفیت های برقابی بر روی ارس، تهاتر گاز با برق و سرمایه گذاری آذربایجان برای راه اندازی یك نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در منطقه مرزی آستارا و همین طور بزرگداشت پنجاهمین سال همكاری مشترك در بهره برداری از رودخانه مرزی ارس از دیگر محورهای گفت وگوی این دو وزیر بود.
در این دیدار مقرر شد قرارداد مطالعات هم زمان سازی سیستم برق ایران و روسیه از مسیر آذربایجان سریع تر توسط آذربایجان نیز امضا و به مهندسین مشاور ایرانی طرح ابلاغ شود. بر این اساس برای پیگیری توافقات انجام شده معاون وزیر انرژی آذربایجان در آذر ماه به تهران سفر خواهدنمود.


منبع:

1398/08/03
14:22:30
4728
5.0 / 5
تگهای خبر: سرمایه گذاری , سیستم , كشور , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات