مهر خبر می دهد

كدام ایرلاین های خارجی باردیگر به آسمان ایران بازگشتند؟

كدام ایرلاین های خارجی باردیگر به آسمان ایران بازگشتند؟

متخصص فلز: برمبنای اعلام سایت فلایت رادار24، پروازهای عبوری ایرلاینهای تركیش، آذربایجان، عمان، پاكستان، روسیه، بلاروس، فلای دوبی و الاتحاد (امارات) و بنگلادش همراه قطرایرویز به آسمان ایران بازگشته اند.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، بررسی های سایت فلایت رادار ۲۴ نشان می دهد، بااینكه برخی ایرلاین های اروپایی با جوسازی درباب ناایمن بودن آسمان ایران، خواستار لغو كلیه پروازها به مقصد كشورمان شده یا پروازهای از مبدأ ایران را نمی پذیرند، اما با گذشت چند روز از سانحه هواپیمای اوكراینی، بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امن ترین و ارزان ترین مسیر برای پروازهای عبوری در كریدورهای پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.
در حال حاضر پروازهای عبوری شركت های هواپیمایی بنگلادش و پاكستان (پیا) پروازهای خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران شامل مرزهای آبی و خاكی انجام می دهند.
همچنین پروازهای شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاین های روسی و بلاروس نیز از فضای كشورمان انجام می شود. ضمن اینكه دو ایرلاین اماراتی فلای دوبی و الاتحاد پروازهای ابوظبی و دوبی به مسكو و مینسك را كه در ایام قبل با عبور از آسمان عراق انجام می دادند، با تغییر مسیر به فضای كشورمان بازگردانده اند.
به نظر می رسد اصلی ترین عامل بازگشت پروازهای عبوری به آسمان كشور، گران بودن مسیرهایی غیر از آسمان ایران است. ضمن اینكه امنیت آسمان كشورمان نیز بر ایرلاین های منطقه ثابت شده است.
هواپیمایی سلام ایر (عمان) نیز در كنار قطرایرویز كه هیچ گاه حاضر به ترك آسمان ایران نشد، فضای كشورمان را برای تردد به اروپا انتخاب نموده است.
هواپیماهای دو شركت هواپیمایی تركیش ایر و آذربایجان نیز همچنان برای تردد به جنوب خلیج فارس از آسمان ایران عبور می كنند.
ایرلاین های چند كشور آسیای میانه شامل ازبكستان، قرقیزستان، تاجیكستان و قزاقستان نیز تصمیم گرفته اند برای انجام پروازهای غرب آسیا به مقاصد دوبی، ابوظبی، دوحه، منامه، جده و مدینه از آسمان ایران عبور كنند؛ این در حالیست كه قبل از این آسمان افغانستان در چند روز اخیر جایگزین فضای كشور برای دسترسی به آسیای میانه شده بود.
به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، مرزهای آبی كشورمان در خلیج فارس و دریای عمان نیز این روزها میزبان تعداد زیادی از پروازهای عبوری است.



منبع:

1398/10/29
15:38:30
4277
5.0 / 5
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات