مركز پژوهش ها منتشر كرد

بررسی اثرات كرونا بر بخش مسكن

بررسی اثرات كرونا بر بخش مسكن

متخصص فلز: مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی ضمن بررسی تاثیرات ویروس كرونا بر بخش مسكن پیشنهاد نمود كه وام استیجاری به مستاجران داده شده و مدت قراردادهای جاری املاك دولتی و نهادهای عمومی بدون افزایش اجاره بها سه ماه دیگر تمدید شود.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش هایش درباره مقابله با شیوع ویروس كرونا این دفعه ابعاد اثرات كرونا بر بخش مسكن را مورد بررسی قرار داده است.
در بخش كلیات با یادآوری این كه كشورمان در زمره ۱۰ كشور اصلی تاثیر پذیر از شیوع این ویروس بوده به مشكلات به وجود آمده در ابعاد اقتصادی و اجتماعی پرداخته است؛ سپس در قسمت آثار كرونا بر بخش مسكن آورده كه با گسترش این ویروس در اسفند ۹۸ كارهای اقتصادی كاهش شدید پیدا كرد و منجر به تعطیلی مشاغل و كاهش تعاملات اقتصادی شد كه بطور مستقیم اثر خودرا در كاهش ۲۴ درصدی تعداد معاملات ماهیانه شهر تهران نسبت به بهمن ۹۸ و كاهش نسبت به اسفند ۹۷ را نشان داد.
انتظار می رود این كاهش معاملات در فروردین هم ادامه داشته باشد. در حوزه اجاره بها، تثبیت اجاره بها در دو ماه ابتدایی سال جاری متحمل است در ادامه سال احتمال روند افزایشی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود. پس باتوجه به وضعیت فعلی در پرداخت اجاره بها نیاز به مداخله دولت وجود دارد.
در ادامه این گزارش ضمن بررسی تولید و عرضه مسكن تقاضا و اشتغال ناشی از آن به ارائه راهكارها و پیشنهاداتی پرداخته كه همچون آن پرداخت وام استیجاری به مستاجران وتمدید سه ماه مدت قراردادهای جاری املاك دولتی و نهادهای عمومی بدون افزایش اجاره بها است.
متن كامل این گزارش را اینجا می توانید بخوانید.




منبع:

1399/01/30
22:12:13
3132
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , دولت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات