تداوم روند كاهشی نرخ تورم انگلیس

تداوم روند كاهشی نرخ تورم انگلیس

به گزارش متخصص فلز نرخ تورم انگلیس در ماه مارس هم كاهش پیدا كرد.


به گزارش متخصص فلز به نقل از تریدینگ اكونومیكس، همزمان با شیوع گسترده ویروس كرونا در اروپا و انگلیس كه منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی در این كشور شده، نرخ تورم سالانه این كشور تا آخر ماه مارس با ۰.۲ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۵ درصد رسیده است.
این نرخ تورم كه پایین ترین نرخ تورمی انگلیس در طول چهار ماه اخیر به حساب می آید، بیشتر از همه تحت تاثیر كاهش نرخ تورم بخش پوشاك قرار گرفته است كه تورم آن از ۰.۲ درصد در ماه فوریه به منفی ۱.۲ درصد در ماه مارس تقلیل پیدا كرده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل از ۱.۸ درصد به ۱.۳ درصد رسیده است. در بخش آب و برق هم نرخ تورم نزولی بوده و از ۱.۸ درصد در ماه فوریه به ۱.۷ درصد در ماه مارس كاهش یافته است.
هسته تورمی كه تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به علت نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا آخر ماه مارس با ۰.۱ درصد كاهش نسبت به ماه قبل خود به ۱.۶ درصد رسیده است.
نرخ تورم ماهانه در انگلیس هم با ۰.۴ درصد كاهش نسبت به ماه قبل به صفر درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۵۵ درصد بوده است كه بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۸.۵ درصد و كمترین تورم هم مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.
نرخ تورم ماه مارس می تواند سبب ناامیدی بیشتر بانك مركزی شود كه رسیدن به سطح دو درصدی را هدفگذاری كرده و بخش بزرگی از توان و ابزارهای در اختیار خویش را برای تقویت رشد اقتصادی و پشتیبانی از كسب و كارها در مقابل شیوع كرونا هزینه كرده است. انگلیس حالا برای پیشگیری از شیوع بیشتر كرونا با دستور نخست وزیر قرنطینه شده است.



1399/02/04
13:33:22
3067
5.0 / 5
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات