كردی به متخصص فلز اعلام كرد

جزئیات توافق منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر در الحاق بنادر كلانتری و بهشتی

جزئیات توافق منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر در الحاق بنادر كلانتری و بهشتی

به گزارش متخصص فلز مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن تشریح جزئیات تفاهم نامه بین این منطقه و سازمان بنادر و دریانوی در ارتباط با الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید كلانتری به این منطقه اظهار داشت: به طور قطع حركت در این راه می تواند سبب ایجاد رقابت و جذابیت بیشتر در بنادر چابهار شود.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، در اواخر سال قبل بود که نمایندگان مجلس لایحه الحاق بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار را تصویب کردند که بر طبق آن محدوده ای به مساحت حدود ۶۷ هزار هکتار به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار الحاق می شود.

در اجرای این قانون دو منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در راس اجرا قرار دارند که به همین دلیل طی جلسه ای که امروز (سه شنبه) در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، تفاهمی بین این سازمان و منطقه آزاد چابهار صورت گرفته است.

پرس و جوی جزئیات این تفاهم نامه از عبدالرحیم کردی - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار - با توضیحاتی از طرف وی همراه شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این که پس از ابلاغ قانون توسعه منطقه آزاد چابهار و الحاق دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به این منطقه لازم بود که این بنادر در محدوده قوانین منطقه آزاد ادامه مسیر دهند، اظهار نمود: براین اساس لزوم داشت که هماهنگی و همکاری هایی بین دستگاه های ذیربط وجود داشته باشد که در اهم آنها سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد؛ بدین جهت طی تفاهم نامه ای مسایل مورد بررسی و توافق قرار گرفت تا دو طرف بتوانند با هم افزایی بیشتر با حداقل مشکلات در راه اجرای قانون حرکت کنن، این در حالیست که انجام وظایف، تقویت بندر و پاسخگویی به مراجع نظارتی و ذی نفعان و گسترش همکاری متقابل در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این تفاهم نامه قسمتی از اختیارات و وظایفی که بر طبق قانون برعهده منطقه ازاد چابهار قرار دارد و دیگر وظایف و کارهای تخصصی بندری را به سازمان بنادر و دریانوردی تفویض شده است.

کردی اظهار داشت: بر طبق توافق صورت گرفته کلیه طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری در محدوده بنادر بهشتی و کلانتری بر طبق طرح جامع منطقه چابهار مصوب به شورای عالی مناطق آزاد صورت خواهد گرفت.

وی دیگر توافق صورت گرفته را تشکیل یک کارگروه اعلام نمود و اضافه کرد: براین اساس کارگروهی مشترک متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تشکیل خواهد شد تا هر زمان که مورد یا هر مساله ای که وجود داشته باشد که نیاز به راهکار دارد در این کارگروه مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت که طی توافق انجام شده، مدیرکل بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و صدور حکم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب و بعنوان عضو شورای اداری منطقه آزاد هماهنگ با سیاست های سازمان عمل خواهدنمود.
کردی همین طور توافق نامه اخیر با سازمان بنادر را عاملی برای رقابتی تر شدن کارهای دریایی و بندری دانست و اضافه کرد: رویکرد اصلی، افزایش هماهنگی و هم افزایی بین سازمان ها جهت سهولت کارهای اقتصادی سرمایه گذاران و تجاری است که از بندر و منطقه آزاد استفاده می نمایند. در عین حال که باتوجه به شرایط خاص چابهار می تواند در رقابت با رقبای منطقه موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با افزایش همکاری بین دستگاه های مربوطه و هم افزایی و همگرایی بیشتر شرایط در بنادر شهید بهشتی و کلانتری بیش از گذشته بهبود یافته و فضای مناسبی را برای کسب و کار ومردم و سایر ذی نفعان ایجاد کند.





منبع:

1399/03/20
20:43:41
2318
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تخصص , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات