بورس كمی آرام گرفت

بورس كمی آرام گرفت

به گزارش متخصص فلز روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت، اما شاخص بورس بیشتر از ۵۰۰۰ واحد افزایش یافت كه این صعود نسبت به روزهای قبل كمی آرام گرفته بود.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۴۴۷ واحد صعود رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار واحد را ثبت نمود. این در شرایطی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۴۴۵۴ واحد کاهش پیدا کرد و در رقم ۴۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد ایستاد.
معامله گران این بازار دو میلیون معامله به ارزش ۲۲۴ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال انجام دادند. در بازار امروز فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
همینطور بانکهای ملت و تجارت، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.
شاخص کل فرابورس هم با ۸۳ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. در این بازار ۹۸۰ هزار معامله به ارزش ۹۱ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری صبا تأمین و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند.
فهرست نمادهای پربیننده فرابورس از گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین های اداری ایران و شرکت صنایع غذایی مینوشرق تشکیل شده بود.



1399/04/18
13:39:56
2552
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار , بورس , پتروشیمی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات