افزایش ۸۲ دلاری انس جهانی، بازار را آشفته نكرد

افزایش ۸۲ دلاری انس جهانی، بازار را آشفته نكرد

به گزارش متخصص فلز به قول دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، باوجود افزایش میانگین ۸۲ دلاری قیمت انس جهانی در طول یك هفته اخیر كه مرز ۲۰۰۰ دلار را هم رد كرد، بازار سكه و طلا داخلی تأثیر چندانی از این افزایش نپذیرفت و آرام پیش رفت. ضمن اینكه در طول هفته اخیر تقاضا برای خرید سكه هم كاهشی بود.


نادر بذرافشان در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی با اشاره به اینکه در طول هفته ای که گذشت، به صورت میانگین در حدود ۸۲ دلار قیمت انس جهانی افزایش داشته است، اظهار نمود: قیمت هر انس جهانی از مرز ۲۰۰۰ دلار هم گذشت که در طول چند سال گذشته بی سابقه بوده است. به علت کاهش قیمت دلار در بازار معاملات آمریکا، گسترش کروناویروس و اتفاقات جهانی همچون حادثه انفجار بیروت، سرمایه گذاری به سمت طلا در سطح دنیا بیشتر شده است. پیشبینی می شد که تا آخر سال میلادی، انس جهانی به ۲۰۰۰ دلار برسد؛ اما این عوامل سبب شد که این اتفاق زودتر و طی یک هفته اخیر بیفتد.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: این افزایش بی سابقه انس قیمت های جهانی سبب شد که تا حدودی افزایش در بازارهای جهانی و به تبع بازارهای داخلی کشورها ایجاد شود اما در ایران، کنترل ارز و ثبات نسبی آن در داخل سبب شد که بازار داخلی تأثیر چندانی از افزایش قیمت انس جهانی نداشته و آرام باشد؛ مقدار جزئی قیمت ها افزایش داشت اما به نسبت افزایشی که در قیمت انس جهانی که ۸۲ دلار بود، انتظار افزایش بسیار بیشتری می رفت اما خوشبختانه تأثیر چندانی در بازار داخلی ما نداشت.
وی تصریح کرد: علاوه براین طی چند روز گذشته، علاوه بر اینکه چندی است (تقریبا از اواخر سال گذشته) که تقاضا برای مصنوعات طلا، به صفر رسیده، شاهد کاهش تقاضا برای خرید سکه هم بوده ایم. تا قبل از یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه وجود داشت اما در حدود یک هفته است که تقاضا برای خرید سکه هم حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است که این عامل هم در عدم تاثیرپذیری از افزایش انس بی تأثیر نبوده است. کاهش تقاضا و ثبات قیمت ارز سبب خواهد شد که بازار التهاب نداشته باشد.
بذرافشان پیشبینی کرد: احیانا هفته آینده هم بازار افزایشی نخواهد بود و این امکان هم وجود دارد که چنانچه قیمت ارز همچنان کنترل شود و تقاضا به همین حد پایین باشد، قیمت ها ریزش هم خواهد نمود و بازار ثبات پیدا کند.
این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارتباط با آخرین قیمت های معاملاتی ( روز پنجشنبه) برای سکه و طلا در بازار داخلی، اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی هم یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت دارند. این در شرایطی است که بعد از آنکه طی دو هفته گذشته حباب سکه برای هر قطعه تا یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفت؛ هم اکنون کاهش یافته و به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: همینطور هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار هم چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین نرخ برای انس جهانی هم ۲۰۶۰ دلار ثبت شده است.



1399/05/17
21:12:22
2216
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار , خرید , سرمایه گذاری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات