رشد ۵۹ درصدی فروش شركت های تابعه تاصیكو در ۶ ماه سال ۹۹

رشد ۵۹ درصدی فروش شركت های تابعه تاصیكو در ۶ ماه سال ۹۹

به گزارش متخصص فلز مدیرعامل شركت سرمایه گذاری صدر تأمین از ثبت پوشش ۵۲ درصدی برنامه تولید سال ۱۳۹۹ و رشد ۵۹ درصدی فروش شركت های تابعه این هلدینگ در ۶ ماه سال ۹۹ نسبت به ۶ ماه سال ۹۸ اطلاع داد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ذوب آهن، غلام رضا سلیمانی، به عملکرد ۶ ماه این هلدینگ اشاره نمود و اظهار داشت: وضعیت فروش ریالی شرکت های تابعه صدرتامین در انتها شهریور ماه ۱۳۹۹، ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است به صورتی که از میزان ۱.۶۴۴ میلیارد تومان به ۲.۶۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین اضافه کرد: همینطور میزان رشد فروش شرکتهای تابعه شامل؛ مس شهید باهنر، ۸۶ درصد، زغال سنگ پروده طبس، ۲۶ درصد، فراورده های نسوز ایران ۵۰ درصد، صنایع خاک چینی ایران ۷۶ درصد، کاشی و سرامیک الوند ۸۴ درصد، پشم شیشه ایران ۷۱ درصد، معدنی املاح ایران ۱۵ درصد، کاشی سعدی ۷۵ درصد و صنایع سرام آرا ۱۴ درصد بوده است.
وی همینطور به وضعیت تولید تاصیکو در سال جهش تولید اشاره نمود و بیان داشت: با وجود ویروس کرونا در روزها و ماه های ابتدایی سال ۹۹ و تداوم آن، همکاران ما در انتها ۶ ماه نخست سال رشد ۱۸ درصدی تولید محصولات شرکت کاشی سعدی، رشد ۳ درصدی تولید محصول استراتژیک سولفات سدیم شرکت معدنی املاح ایران، رشد ۲۹ درصدی تولید محصولات استراتژیک فرآورده های نسوز ایران، رشد تولید ۷ درصدی پشم شیشه و ۳۲ درصدی ایزوگام شرکت پشم شیشه ایران، رشد ۱۲ درصدی کائولن فراوری شده شرکت خاک چینی ایران و رشد ۲۴ درصدی تولید انواع محصولات مسی در شرکت مس شهید باهنر را به ثبت رسانده اند. همینطور حفظ سطح تولید شرکت زغال سنگ پروده طبس و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در شرکت کاشی الوند همچون اقدامات قابل توجه در بخش تولید تاصیکو به حساب می آید.
به گفته وی در مجموع هلدینگ صدر تأمین وابسته به شستا ۵۲ درصد از برنامه تولید سال ۱۳۹۹ را در انتها ۶ ماه نخست سال را پوشش داده است.
سلیمانی به صادرات بعضی از شرکت های تابعه هم اشاره داشت و اظهار داشت: صادرات همواره در دستور کار شرکت های تابعه بوده است و با عنایت به محدودیت ها شرکت های ما اقداماتی در این حوزه به ثبت رسانده اند که می توان به افزایش صادرات ۳۸۰ درصدی و ۱۸۹ درصدی از نظر مبلغ و مقدار شرکت مس شهید باهنر، رشد ۱۱ برابری مبلغ صادرات کاشی سعدی و راه اندازی مسیر صادراتی محصولات شرکت پشم شیشه ایران بعد از ۲ سال وقفه اشاره نمود.
مدیرعامل تاصیکو به سود خالص و ناخالص صدر تأمین و شرکت های تابعه هم اشاره نمود و اظهار داشت: این هلدینگ توانسته است در جهت تحقق شعار سال که هوشمندانه از جانب مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شد رشد قابل توجهی در سود خالص و سود ناخالص داشته باشد به صورتی که سود ناخالص ۶ ماه سال ۱۳۹۸ از ۶۷۴ میلیاد تومان به ۱، ۰۳۲ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ رسیده است که رشد ۵۳ درصدی را نشان داده است. همینطور سود خالص هلدینگ در ۶ ماه سال ۱۳۹۸ از ۵۸۵ میلیارد تومان به ۱، ۰۰۳ میلیارد تومان رسیده که رشد ۷۱ درصدی را نشان داده است.
سلیمانی به راه اندازی شتابدهنده صدرفردا هم در مرداد ماه اشاره نمود و اظهار داشت: تاصیکو نگاه ویژه ای به هوشمندسازی معادن، معدنکاری نوین و توجه به عناصر استراتژیک ملی دارد. چون استراتژی ما رقابت در عرصه جهانی است، بعضی محصولات، قطعات و مواد اولیه ما وارداتی است براین اساس ما بومی سازی محصولات وارداتی را در کشور شروع کرده ایم و برپایه آخرین اعلام صدر فردا ۱۰ قطعه پرکاربرد و مواد معدنی تا آخر سال بومی سازی می شود.
وی افزود: هلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه تمام تلاش خویش را در سال جهش تولید به کار گرفته اند که اغلب پروژه های سرمایه گذاری هلدینگ و شرکت های تابعه را تا آخر دولت دوازدهم به بهره برداری برساند تا به توان ضمن ایجاد یک هزار شغل برای جوانان، به تولید ثروت برای سهامداران و ذینفعان پرداخت.
سلیمانی بیان داشت: به منظور برخورداری از تولید و فروش پایدار در شرکت های تابعه استقرار سیستم های فرآیندی مناسب همچون در بخش های HSE، توجه به زنجیره ارزش و تأمین، بهبود شاخصهای بهروری، بهبود فرایندهای بازرگانی و بهبود سیستم تعمیر نگهداری، مورد ارزیابی مستمر هلدینگ قرار گرفته است تا این شرکت سرمایه گذاری معدنی شستا عملکرد قابل توجهی در تمامی حوزه ها همچون بهبود فرایندها داشته باشد.
بنا به قول وی توسعه فعالیتهای معدنی در حوزه اکتشافات یکی دیگر از اقدامات چشمگیر این هلدینگ به حساب می آید به صورتی که تنها در شرکت پارس تأمین افزایش ۶.۵ برابری ابعاد پروژه از ۱۴ هزار به ۹۰ هزار متر حفاری، حفر ۱۲۱۶۰ متر ترانشه موازی با عملیات حفاری مغزگیری، افزایش ۱۰ برابری ذخیره قطعی و احتمالی محدوده و کاهش زمان و هزینه های اکتشافی و مدیریت سرمایه گذاری به میزان ۵۰ درصد را به ثبت رساند.

1399/08/13
13:35:14
1430
5.0 / 5
تگهای خبر: بازرگانی , تولید , دولت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات