تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما به زودی

تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما به زودی

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته بر روی محصولات ایران خودرو اظهار داشت: رانا با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از ایکوپرس، حمیدرضا حاجی اسماعیلی با اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش سرعته دستی، عنوان کرد: مهم ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به همراه ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو محسوب می شود.
وی با تاکید بر این که رانا شش سرعته پانوراما نیز مانند ۲۰۷ پانوراما، از تمامی استانداردهای لازم قبل از تولید انبوه عبور کرده، از اعمال برخی تغییرات به موازات افزوده شدن سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته آگاهی داد و بیان کرد: با شروع تحریم ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده ای در مجموعه بمنظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و سبب شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله تولید انبوه برسد.
وی با اشاره به اینکه طراحی گیربکس شش سرعته، تجهیزات و توان تولید در شرکت نیرو محرکه را نیز تحت تأثیر قرار داد، اشاره کرد: این دستاورد سبب شد تا هم شرکت نیرو محرکه باتوجه به تمهیدات علمی و عملی که دیده بود، از منظر طراحی و تولید پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آنها به ارتقای قابل توجهی دست یابند.
مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته عنوان کرد: تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور +TU5، کاملاً برمبنای دانش بومی و داخلی انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه های آینده گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقای گیربکس شش دنده داخلی سازی شده، اظهار نمود: هم اکنون اقدامات لازم در زمینه نصب این گیربکس بر روی دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازی در حال انجام می باشد و در تلاش هستیم تا در انتهای امسال این محصول را نیز به تولید انبوه برسانیم.
به گفته حاجی اسماعیلی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده نزدیک دو خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش سرعته داخلی مجهز خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه گیربکس شش دنده پایه ای برای طراحی و تولید نوعی از گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک AMT است، تصریح کرد: برمبنای نقشه راه ایران خودرو، علاوه بر اینکه این گیربکس بر روی خودروی رانا و دنا قرار می گیرد، نسخه AMT آن نیز بر روی رانای جدید قرار خواهد گرفت. این پروژه نیز در حال انجام بوده و اواسط سال آینده به مرحله تولید انبوه می رسد.
حاجی اسماعیلی اضافه کرد: طراحی و تولید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز جز برنامه های آینده ایران خودرو است.
مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اضافه کرد: وقتی سه محصول پایه یعنی رانای شش دنده، رانایAMT و دنای شش دنده با موتورTC تولید شود، این گیربکس بر روی بقیه محصولات همچون سمند نیز قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در آینده شاهد تولید دو موتور EF7+NA وEF7+TC خواهیم بود، اشاره کرد: هر دوی این موتورها به همراه گیربکس شش دنده داخلی سازی شده بر روی محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.

1399/11/13
14:44:25
1072
0.0 / 5
تگهای خبر: تولید , خودرو , صنعت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات