قیمت نفت سال آینده به 100 دلار صعود می كند؟

قیمت نفت سال آینده به 100 دلار صعود می كند؟

متخصص فلز: قیمت نفت تحت تأثیر سیاست پولی آسان و شعله ور شدن تورم تا مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد نمود.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، آمریتا سن، تحلیلگر نفتی ارشد شرکت انرژی اسپکتس در مصاحبه با بلومبرگ با بیان مطلب فوق، اظهار نمود: بنابراین است که قیمتها هم اکنون روند صعودی پیدا کرده اند. ما همچنان قیمت نفت بالای ۸۰ دلار و حتی ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ را با عنایت به نقدینگی که به سیستم مالی تزریق شده است، پیشبینی می نماییم.

قیمت نفت برنت دوشنبه هفته جاری برای اولین بار از زمان شیوع کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ به بالای مرز ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

از نظر عوامل بنیادین، آمریتا سن مانند سایر تحلیل گران اعتقاد دارد بازار هیجانی شده چونکه هم اکنون تقاضا نسبتا ضعیف است. با این وجود نیمه دوم سال از نظر تقاضا بهبود بسیار بیشتری خواهد داشت.

آمریتا سن مانند سایر تحلیل گران و توربیورن تورنکوئیست، مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت گانور اعتقاد دارد صعود نفت به بالای ۶۰ دلار موانعی را برای رشد قیمت بوجود می آورد چونکه تولید نفت آمریکا باردیگر افزایش پیدا خواهد نمود.

طبق گزارش انرژی اسپکتس، تولید نفت آمریکا به این زودی به سطح قبل از شیوع کرونا بازنخواهد گشت چونکه تولیدکنندگان عموما روی پرداخت سود سهامداران متمرکز شده اند.

توربیورن تورنکوئیست هفته گذشته به بلومبرگ گفته بود قیمت نفت بعید است صعود چندانی در بالای مرز ۶۰ دلار داشته باشد چونکه این سطح قیمت سبب تشویق عرضه میزان زیادی نفت همچون نفت آمریکا می شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وارن پاترسون و ونیو یائو، استراتژیستهای موسسه ING در گزارشی اعلام نمودند سطوح قیمت فعلی برای تولیدکنندگان بسیار جذاب به نظر می آید ازاین رو انتظار داریم بخشی از تولیدکنندگان عرضه به بازار را بالا برند که مقاومتی در مقابل قیمتها ایجاد خواهد نمود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش بینی نمود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۹۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۰۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این رقم بسیار بیشتر از کاهشی است که در گزارش قبلی این آژانس پیشبینی شده بود.

طولانیترین روند افزایشی قیمتهای نفت در دو سال قبل با وجود گزارش موسسه امریکن پترولیوم از کاهش هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه متوقف گردید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در مارس با ۰.۲ درصد کاهش، به ۵۸ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل با ۹ سنت کاهش، به ۶۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت از نوامبر که دولتها واکسیناسیون کووید ۱۹ را آغاز کردند و همزمان بسته های محرک مالی را برای رونق بخشیدن به فعالیت اقتصادی به اجرا گذاشتند، روند صعودی پیدا کردند.





منبع:

1399/11/22
11:52:25
1102
0.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بازرگانی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات