مدیرعامل صدرتامین تاكید كرد

ذوب آهن الگوی صادرات برای شركتهای صدر تأمین

ذوب آهن الگوی صادرات برای شركتهای صدر تأمین

مدیرعامل صدرتامین اظهار داشت: با عنایت به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکتهای تابعه صدرتامین به حساب می آید.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ذوب آهن اصفهان، با عنایت به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت های صادراتی شرکتهای تابعه هلدینگ صدر تأمین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تعدادی از مدیران عامل و همینطور مدیران صادرات شرکتهای تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار گردید.
غلامرضا سلیمانی در این نشست اظهار داشت: شرکتهای تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالش های بسیار بخصوص تحریم ها، عملکرد خوبی داشتند و به مرحله ای رسیدند که می توانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.
وی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان با مدیریت منصوریزدی زاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و چندی قبل هم مدال ملی صادرات ایران را به دست آورد که افتخار بسیار ارزشمندی به حساب می آید.
مدیرعامل هلدینگ صدر تأمین افزود: با عنایت به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکتهای تابعه صدرتامین بشمار می رود و بنابراین در نظر داریم در جهت هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژی های صادراتی این شرکت بهره گیری داشته باشیم.
این مقام مسئول اشاره کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات فرایند موثری را تعریف و عملیاتی کنند.
سلیمانی ضمن اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمی شویم و بنابراین تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکت ها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکت ها در این حوزه به صورت کامل رصد می شود.
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین اظهار داشت: تجربه موفق ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالش هایی که داشته بسیار پرارزش و باید سایر شرکت ها از این فضا و شرایط استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که شامل، توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می شود.
بنا به قول وی در حیطه معدن هم تیم های مهندسی، اکتشاف، استخراج و … در بدنه هلدینگ حضور دارند که نیاز است با برنامه ریزی هدفمند از توان آنها به صورت کامل بهره گرفت. همینطور در زمینه توسعه روابط بین الملل هم با گشوده شدن فضاها شرایط بهتری برای تعاملات فراهم می شود که فرصت های بسیار خوبی را بوجود می آورد و ازاین رو نیاز است برنامه ریزی جامع داشته باشیم.
منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان هم در این مراسم اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال قبل خودش را صادر کرد و سال جاری با عنایت به محدودیت هایی که در حیطه صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ایجاد کردند حدود ۲۰ درصد از صادرات را متاسفانه از دست دادیم.
وی اضافه کرد: ذوب آهن ارز حاصل از صادرات خودش را همواره به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بیان نمود: ذوب آهن اصفهان در صادرات بر تنوع بازارها متمرکز است و صادرات محصولاتش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای دور، شمال آفریقا، اروپا و … صادر می کند.
یزدی زاده اظهار داشت: ساختار سازمانی حوزه فروش ذوب آهن از معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی، فروش خارجی ومهندسی فروش تشکیل شده هست که بازاریابی و لجستیک هم در این قسمت انجام می شود.
شایان ذکر است، در این نشست مدیران عامل شرکتهای تابعه و مدیران صادرات به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در زمینه صادرات محصولات، چالش ها و فرصت های پیش رو و همینطور بهره گیری از توانمندیها و ظرفیت های ذوب آهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.

1399/12/17
13:32:15
0.0 / 5
159
تگهای خبر: بازار , بازرگانی , تخصص , تدوین
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات