سرپرست تعاون، كار و رفاه اجتماعی اردبیل:

3000 میلیاردریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل پرداخت گردید

3000 میلیاردریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل پرداخت گردید

به گزارش متخصص فلز سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تخصیص ۳ هزار میلیاردریال تسهیلات اشتغال پایدار اطلاع داد و اظهار داشت: از سال ۹۶ با جهش میزان تسهیلات در استان روبه رو هستیم.



بهروز رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، به افزایش سقف تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل اشاره و اظهار نمود: از سال ۹۶ به حالا از ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار سهم استان از محل قانون پشتیبانی از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون تسهیلات ارزانقیمت اشتغال روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت گردید اضافه کرد: تعداد ۳ هزار ۳۲۱ طرح اشتغالزا با اجرای این طرح و با دریافت تسهیلات ارزانقیمت وارد چرخه اقتصادی شدند.

این مسئول با تکیه بر این که عمل نظارت همزمان با اعطای تسهیلات به طرح ها انجام می شود اضافه کرد: هرگونه انحراف از اجرای طرح یا عدم انجام تعهد اشتغال به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون تومان بعد از تذکر کتبی منجر به تبدیل به دین و بازگشت تسهیلات با نرخ سود ۲۴ درصد خواهد شد.

رحیم زاده اظهار داشت: مطابق با آیین نامه جدید آن دسته از طرح هایی که تا پیش از سال ۹۹ تسهیلات خویش را دریافت کرده و با عنایت به تورم موفق به اتمام و بهره برداری نشده اند با تأیید کمیته فنی می توانند از تسهیلات متمم بهره مند شوند.

وی با عنوان این که تسهیلات اشتغال روستایی توسط چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید درحال پرداخت است خاطرنشان کرد: بانکهای عامل با تسریع در انجام هماهنگی های لازم فرآیند پرداخت تسهیلات به طرح های نیمه تمام را آغاز کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همینطور با تکیه بر این که بانک ها تکلیف متقاضیان تسهیلات را در همان ابتدای کار مشخص کنند اظهار داشت: به علت محدودیت منابع، بانک ها بر مبنای اولویت و ضریب پیشرفت طرح ها مبادرت به پرداخت تسهیلات متمم کنند.


منبع:

1400/05/03
23:13:27
821
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات