مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

کل راه های شریانی خوزستان تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرارگرفتند

کل راه های شریانی خوزستان تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرارگرفتند

به گزارش متخصص فلز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: 60 سامانه دوربین ثبت تخلف به 103 سامانه استان افزوده شد که سبب شده تا کل راه های شریانی استان تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرار گیرند.



محمد جولانژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خوزستان بواسطه بندرگاه های آن، هم مرز بودن با کشور عراق، داشتن صنایع، پتروشیمی، نفت و فولاد، محصولات کشاورزی و… و همین طور وجود پایانه بار بندر امام که تامین کننده حدود ۶۵ درصد کالای اساسی کشور است، حوزه حمل و نقل ویژه و حساسی دارد. همین طور خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که سبب شده حوزه راهداری اداره کل و حمل و نقل جاده ای استان اهمیت و حساسیت قابل توجهی داشته باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: این اداره کل برمبنای ارزیابی شاخص ها و عملکرد که از طرف ارگان های مختلف و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر می شود، موفق شده در هر دو حوزه جایگاه و عملکرد قابل قبولی در سطح کشور داشته باشد؛ در عرصه حمل و نقل کالا رتبه یک کشور، در درآمد رتبه ۲ کشور و در حمل و نقل مسافر رتبه پنجم کشور کسب شده است.
وی افزود: شاید از نظر همه صاحب نظران، ایمنی راه ها مهم ترین رکن حوزه راهداری باشد که در فاکتورهای عملکردی این بخش، رتبه یک کشور به اداره کل خوزستان اختصاص دارد. همین طور در عرصه ساخت راه های روستایی نیز رتبه یک کشور کسب شده است و در سایر حوزه ها مثل نگهداری راه ها جز استانهای برتر کشور هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه در همه حوزه ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، اشاره کرد: از مبادی خوزستان به اقصی نقاط کشور ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا حمل شده و از این استان تعداد چهار میلیون و ۶۸ هزار مسافر بصورت درون استانی و برون استانی به مقصدهای مختلف کشور جا به جا شده اند. همین طور ۶۴۸ کیلومتر انواع نگهداری شامل لکه گیری، روکش آسفالت گرم، روکش حفاظتی، درزگیری یا سایر عملیات در راه های استان انجام شده است.
جولانژاد افزود: نصب ۱۵۰ هزار تابلو، علایم و تجهیزات ترافیکی، ۷۸ کیلومتر حفاظ میانی و کناری راه ها، ۴۵ کیلومتر روشنایی طولی مسیر، هفت هزار کیلومتر خط کشی راه ها و ساخت ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی از شروع سال تا حالا همچون اقدامات مهم انجام شده در عرصه راهداری خوزستان است.
وی عنوان کرد: همین طور ۶۰ سامانه دوربین ثبت تخلف به ۱۰۳ سامانه استان خوزستان افزوده شد که سبب شده تا کل راه های شریانی استان تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرار گیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از شرایط زیرساختی خوبی برخوردار می باشند، اشاره کرد: برای اربعین سال آینده در عرصه مدیریت و ایجاد زیرساخت ها در هر دو پایانه مرزی، درحال تدارک و برنامه ریزی بهتر نسبت به سال قبل هستیم.
جولانژاد در پاسخ به این سؤال که «حجم تردد کامیون ها چه منافع و چالش هایی برای راه های استان دارد؟» اظهار داشت: بطور قطع چرخه حمل و نقل یک چرخه انتفاعی است شاید عمده عوارضی که مترتب است بر این چرخه بر می گردد و در چرخه ساخت، نگهداری و توسعه راه ها استفاده می شود؛ یکی از محل های نگهداری راه ها گرفتن عوارض است یعنی هرچه حمل نقل کالا و مسافر رونق گیرد شاهد رونق در بخش راهداری و سایر کارهای حوزه راهداری و حوزه حمل و نقل جاده ای مثل هوشمندسازی راه های استان خواهیم بود.
وی افزود: تمام ارکان کشور از بخش حمل و نقل منتفع می شوند و باید همین درآمدها را در توسعه زیرساخت ها ارائه نماییم اما شاید معضلی که در عرصه حمل و نقل بتوان به آن اشاره نمود، مسأله اضافه تناژها و اضافه بارهایی است که تخلف محسوب شده و این امر در کشور بسیار اتفاق می افتد که موجب خرابی سطح راه های کشور و استان خوزستان می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت های استان باید متناسب با توسعه حمل و نقل صورت گیرد اما نمی توان این را از چشم حمل و نقل دید بلکه می توان به لحاظ مدیریتی، میزان درآمد، تورم و امثال این موارد به آن ایراد گرفت، در حقیقت سو مدیریت ممکنست سبب شود که حمل و نقل سبب بروز یکسری مشکلات را داشته باشد اما اساس حمل و نقل بطور قطع مشکل ساز نیست.
جولانژاد در ادامه تامین نشدن منابع مالی را بزرگترین چالش حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان اعلام و عنوان کرد: برمبنای مطالعات در سطح دنیا، سالانه باید ۴ تا ۶ درصد ارزش واقعی راه ها و پل ها به نگهداری آنها اختصاص داده شود یعنی اگر بخواهیم این میزان را در نظر بگیریم بین ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه نیازمند تخصص اعتبار برای نگهداری از راه های موجود در استان هستیم در صورتیکه حدودا ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کند که باتوجه به وسعت استان خوزستان مبلغ ناچیزی است.

1402/10/02
08:42:27
288
5.0 / 5
تگهای خبر: پتروشیمی , تخصص , سازمان , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات