نقش تحریم ها در محروم سازی ملت ها از حق توسعه و کار شایسته

نقش تحریم ها در محروم سازی ملت ها از حق توسعه و کار شایسته

به گزارش متخصص فلز، معاون روابط کار وزارت تعاون اظهار داشت: اقدامات تحریمی و قهری یکجانبه ضد کشورها همچون تحریم های ظالمانه ضد ایران، نقشی انکارناپذیر در تشدید نابرابری ها و محروم سازی ملت ها دارد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، علی حسین رعیتی فرد در کنفرانس بین المللی کار با اشاره به اینکه یکی از اولویت های کلیدی تجدید قرارداد اجتماعی، تأمین حمایت اجتماعی فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات عمومی است، اظهار داشت: توسعه و تکمیل «پایگاه رفاه ایرانیان» بعنوان یک سامانه جامع اطلاعات رفاهی، یکی از مهم ترین اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای عدالت اجتماعی بوده است.
وی اضافه کرد: این سامانه، شناسایی دقیق گروههای هدف سیاست های حمایتی و هدفمندسازی خدمات رفاهی را تسهیل می کند.
متن کامل سخنرانی علی حسین رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده دولت ایران در اجلاس ILO به شرح زیر است: رئیس محترم، مدیر کل محترم، نمایندگان محترم
انتخاب شایسته شما را به ریاست یکصد و دوازدهمین اجلاسیه بین المللی کار و همینطور انتخاب نایبان رئیس را تبریک عرض می کنم. همینطور مایلم از مدیر کل محترم برای عرضه گزارش شأن پیرامون تجدید و نوسازی قراردادهای اجتماعی قدردانی کنم. این گزارش به روشنی نشان داده است که دنیای کار به صورت همزمان تحت تاثیر بحران های متراکم و متقاطعی طی چند سال گذشته قرار گرفته است که بدون اتخاذ سیاست ها و اقدامات مقتضی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی نمی توان آثار این بحران ها را مهار کرد.
رونمایی از تازه ترین گزارش مدیر کل در جهت تحقق عدالت اجتماعی و تشریح الزامات یک قرارداد اجتماعی جدید متناسب با شرایط کنونی، نویدبخش فصل جدیدی در جهان کار است.
ضرورت تجدید قرارداد اجتماعی و تطبیق آن با شرایط متحول کنونی، یک لزوم انکارناپذیر برای دستیابی به عدالت اجتماعی و صلح پایدار می باشد. این امر در جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک دغدغه سیاستی بلکه یک آرمان فرهنگی و ارزش اصیل دینی است که در قانون اساسی و اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز منعکس شده است. برای تجدید قرارداد اجتماعی، تقویت مکانیسم های نرم گذاری و گفتگوی سه جانبه، رفع شکاف های قانونی و پشتیبانی از کارگران و کسب و کارهای فرامرزی، و تأمین فضای مالی برای سرمایه گذاری در سیاست های اجتماعی ضروری می باشد.
بر اساس گزارش مدیرکل، یکی از اولویت های کلیدی تجدید قرارداد اجتماعی، تأمین حمایت اجتماعی فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات عمومی است. در همین راستا، توسعه و تکمیل پایگاه رفاه ایرانی ها بعنوان یک سامانه جامع اطلاعات رفاهی، یکی از مهم ترین اقدامات دولت دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای عدالت اجتماعی بوده است. این سامانه، شناسایی دقیق گروههای هدف سیاست های حمایتی و هدفمندسازی خدمات رفاهی را تسهیل می کند.
در سالیان اخیر همینطور شاهد دستاوردهای قابل توجهی در حوزه توسعه انسانی و تأمین خدمات اساسی برای همگان بوده ایم. امید به زندگی در کشور از ۵۴ سال در آغاز انقلاب اسلامی به بیشتر از ۷۴ سال هم اکنون افزایش پیدا کرده است. خدمات بهداشتی و درمانی مجانی برای تمامی آحاد جامعه همچون مهاجران فراهم شده و امنیت غذایی کشور هم ارتقا یافته است.
اما تحقق کامل آرمان عدالت اجتماعی هنوز راهی طولانی در پیش دارد. همانطور که گزارش مدیرکل هم اشاره می کند، دنیای کار خاستگاه و عرصه بروز خیلی از نابرابری ها است. نابرابری هایی که گاه منشأ آن در خارج از محیط های کاری است. اقدامات تحریمی و قهری یکجانبه ضد کشورها همچون تحریم های ظالمانه ضد ایران، نقشی انکارناپذیر در تشدید این نابرابری ها و محروم سازی ملت ها از حق توسعه و کار شایسته دارند.
سازمان بین المللی کار می تواند در تعامل با سایر نهادهای بین المللی، آثار و تبعات این اقدامات خصمانه را بر دنیای کار و شکل گیری فرصت های برابر برای همگان مورد واکاوی قرار دهد.
برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی و اشتغال کامل، همکاری و تعامل جهانی ضروری می باشد. ازاین رو، ابتکار مدیرکل محترم در طرح ایده تشکیل "ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی" گامی پرارزش است که ما از آن استقبال کرده و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این ائتلاف را از همین تریبون اعلام می نمایم.
در پایان، امید است با اتکا به درایت شما رؤسای اجلاسیه و مشارکت همه ارکان ذینفع، اجلاسیه کنونی بتواند گامهای مؤثری در جهت احیا و تحکیم قرارداد اجتماعی جدید و تحقق آرمان های انسانی سازمان بین المللی کار بردارد.


منبع:

1403/03/17
11:27:33
240
5.0 / 5
تگهای خبر: خدمات , دولت , سازمان , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات