گزارش آخرین رایزنی های وزارت خارجه درباره سانچی و سرنشینان آن

گزارش آخرین رایزنی های وزارت خارجه درباره سانچی و سرنشینان آن

متخصص فلز: سخنگو و رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه وزارت امور خارجه كشورمان، آخرین فعالیت ها و پیگیری های دستگاه دیپلماسی كشور در ارتباط با وضعیت سرنشینان نفتكش سانچی را شرح داد.


بهرام قاسمی در گفت وگو با ایسنا ضمن ابراز تاسف از حادثه ای كه برای نفتكش ایرانی و همینطور سرنشینان آن در آب های چین رخ داده است، اظهار نمود: از همان روز نخست این اتفاق در وزارت امور خارجه ستادی در رابطه با آن تشكیل شد؛ دوشنبه گذشته در نشست خبری هم اعلام كردم كه دستورات لازم در این ارتباط به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پكن و نمایندگی كشورمان در شانگهای داده شده است.
وی با بیان این كه «نمایندگی كشورمان در چین در طول این مدت به صورت مكرر با مقامات چین برای پیگیری این مورد در تماس بوده است»، خاطرنشان كرد: از ابتدای این حادثه تلخ در خود چین هم برای این مورد ستاد بحرانی تشكیل شد و طی روزهای اخیر یك خط تماس دائمی بین تهران و پكن برقرار بوده است.
وی با بیان این كه «ما به طرف چینی اعلام نموده ایم كه از هر طریق ممكن كه می توانند تلاش بیشتری را بعمل آورند»، در عین حال اظهار داشت: دولت چین به ما اطمینان داده است كه با تمام توان در این زمینه در حال تلاش است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه كرد: در این ارتباط جمهوری اسلامی ایران با سازمان آیمو (سازمان جهانی دریانوردی) هم رایزنی هایی داشته است.
وی همینطور افزود: همانگونه كه در خبرها آمد؛ آقای دكتر ظریف امروز با وزیر خارجه چین در این ارتباط به صورت مفصل صحبت كردند. در این گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه چین گزارشی از اقدامات انجام شده برای خاموش كردن حریق بوجود آمده و تعیین سرنوشت وضعیت سرنشینان این نفتكش عرضه و اطمینان داد كه دولت چین با تمام توان به فعالیت خود ادامه می دهد تا هر چه زودتر وضعیت این نفتكش و سرنشینان آن مشخص شود.
وی اضافه كرد: علاوه بر تماس های مستمر با مقامات چینی طی روزهای گذشته و حضور بعضی از مقامات و مسؤولین ذیربط ایرانی در چین، نیروهای ویژه عملیات امداد و نجات كشورمان به سمت محل حادثه اعزام شده اند تا بتوانند در یك اقدام جمعی در جهت مقابله با آتش و اطفای حریق اقدام نمایند كه امیدواریم در صورت عدم وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه، نیروهای مشترك ویژه امداد و نجات بتوانند تا فردا وارد نفتكش ایرانی شوند.
قاسمی اضافه كرد: وزارت امور خارجه طی روزهای اخیر علاوه بر چین با دولت ژاپن و كره جنوبی هم در تماس مستمر بوده است و ژاپن علاوه بر همكاری های كه تابحال صورت گرفته، مقرر است با اعزام تجهیزات لازم و مورد نیاز و تیم های امداد و نجات در این عملیات مشترك مشاركت لازم را داشته باشد.
وی همینطور اضافه كرد: علاوه بر وزارت امور خارجه در سایر وزارتخانه ها و دستگاه هم ستادهایی در این ارتباط تشكیل شده است و آن ها هم در حال انجام وظایف محوله خود می باشند.


وی با اشاره به نگرانی خانواده های سرنشینان نفتكش سانچی و با ابراز همدردی با آن ها تصریح كرد: شرایط سخت روحی خانواده های این عزیزان برای ما كاملا محسوس و قابل درك می باشد و از همان ابتدای وقوع این ماجرا وزیر امور خارجه شدیدا نسبت به سرنوشت پرسنل این نفت كش نگران بوده و دستورات لازم به بخش های مختلف وزارت امور خارجه برای پی گیری وضعیت این هموطنان را صادر نموده و بخش های مختلف وزارت امور خارجه را مكلف نموده علاوه بر اقدامات دیپلماتیك و سیاسی لازم، با تمام توان و در حد امكان همكاری های لازم را با سایر دستگاه های ذیربط بعمل آورند.



1396/10/23
23:33:55
4666
5.0 / 5
تگهای خبر: دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات