ستاری در مراسم بهره برداری از طرح های فناوری و صنعتی استان البرز:

حوزه غلات زیرساخت توسعه صنایع پایین دستی در بخش مواد غذایی است

حوزه غلات زیرساخت توسعه صنایع پایین دستی در بخش مواد غذایی است

متخصص فلز: معاون علمی وفناوری رئیس جمهور حوزه غلات را زیرساختی برای توسعه صنایع و فناوری های پایین دستی در حوزه مواد غذایی دانست و اضافه كرد:   پیشرفت های فناورانه می تواند محورهای گوناگون بی شمار كسب و كارهای جدید را سامان بدهد.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، طرح های فناور حوزه تصفیه پساب، نیروگاه تولید برق و پالایشگاه غلات یك شركت دانش بنیان البرز روز دوشنبه، 16 بهمن ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهورافتتاح شد و به بهره برداری رسید.
دكتر سورنا ستاری در مراسم بهره برداری از طرح های فناور صنعتی در استان البرز، حوزه غلات را زیرساختی برای توسعه صنایع و فناوری های پایین دستی در حوزه مواد غذایی عنوان نمود و اضافه كرد: پیشرفت های فناورانه می تواند محورهای گوناگون بی شمار كسب و كارهای جدید را سامان بدهد. صنایع این بخش به دست جوانان خلاق و نوآوری آنان رشد می كنند. كارآفرینان با پشتیبانی از این جوانان و راهبری آنان زمینه را برای كارآفرینی اشتغال فراهم نمایند.
ستاری با اشاره به اینكه كشاورزی جزو بخش های اساسی و حیاتی كشور در توسعه به حساب می آید، اظهار داشت: توسعه این بخش نیازمند ورود فناوری پیشرفته است. در حوزه غذا پیشرفت هایی صورت گرفته است، اما در دیگر حوزه ها مانند كشاورزی كاستی های جدی وجود دارد.
وی خاطرنشان كرد: حضور فناوری های نوین به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه كشاورزی زمینه ساز تولید فرصت های بسیار زیادی در حوزه خدمات تولید و توزیع شده است كه در ابعاد جهانی هم تحول آفرین و منحصر به فرد به حساب می آید.
افتتاح تصفیه خانه مدرن پساب
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، افتتاح پروژه تصفیه خانه مدرن صنعتی به روش بیورآكتور هم از دیگر طرح هایی بود كه با حضور ستاری راه اندازی شد. راكتور Extended Granular Sludge Bed فرایندی مدرن با راندمان بالا در تصفیه بی هوازی فاضلاب و پساب صنعتی است.
افتتاح نیروگاه برق با سوخت پاك
همچنین امروز كلنگ پروژه دانش بنیان نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول در گروه پژوهشی و صنعتی زر استان البرز بر زمین خورد.
این نیروگاه، با استفاده از گازهای تولیدی حاصل از فعالیت باكتریهای غیر هوازی موجود در پسماب ها و مانده غلات برق تولید می كند.
افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر
فاز دوم پالایشگاه غلات گروه صنعتی زر به روش آنزیمی هم امروز با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، كلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار البرز به افتتاح رسید.



1396/11/16
15:36:54
5520
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات