سازمان توسعه تجارت به ایسنا خبر داد

ثبت سفارش برای واردات ۸۰ هزار خودرو

ثبت سفارش برای واردات ۸۰ هزار خودرو

متخصص فلز: مدیركل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از ثبت سفارش برای واردات ۸۰ هزار خودروی خارجی از دی ماه سال قبل اطلاع داد.


علی علی آبادی در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیرات تغییر تعرفه های ورودی خودرو بر میزان واردات، اظهار داشت: بعد از دی ماه و به دنبال ابلاغ مصوبه هیات وزیران ثبت سفارش خودروها به روال عادی ادامه داشته و حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر هم بوده است.

وی با بیان این كه هنوز درصد افزایش واردات خودرو در این مدت بررسی نشده، اظهار نمود: در سه ماهه پایانی سال قبل حدودا به اندازه تمام سال ۱۳۹۵ خودرو ثبت سفارش شده است.

مدیركل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال از این تعداد ثبت سفارش چه تعداد خودرو وارد كشور شده است، اظهار داشت: تعداد خودروهای وارد شده را باید از جانب گمرك پیگیری كرد.

علی آبادی در پاسخ به این سوال ایسنا كه نمایندگان مجلس تعرفه های واردات خودرو را بسیار بالا اعلام نموده و حداكثر تعرفه اعمال شده در دنیا را ۲۰ درصد می دانند، توضیح داد: میانگین تعرفه های ما هم كمتر از ۲۰ درصد می گردد و عددی بین ۱۹ تا ۲۰ درصد را در بر می گیرد. نرخ موثر تعرفه هم در سال قبل ۱۲.۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: حال اگر به صورت خاص حقوق ورودی خودرو را مدنظر داشته باشیم این مورد مصوب هیات وزیران است و تا زمانی كه مصوبه ای در خصوص لغو آن صادر نشود، اجرای آن ادامه خواهد داشت.

مدیركل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همینطور متذكر شد: در سال ۱۳۹۷ در تعرفه خودروهای هیبریدی حدود ۲۰ درصد كاهش تعرفه صورت گرفته و خودروهایی كه ۱۵۰۰ سی سی و كمتر ظرفیت دارند تعرفه شان به حالت قبل یعنی همان پنج درصد بازگشته است.

علی آبادی افزود: اما در مورد خودروهای بنزینی و هیبریدی از دی ماه سال قبل كه مصوبه هیات وزیران ابلاغ گردیده ورودی های مصوب طبق طبقه بندی و برپایه حجم موتور دریافت شده و همان گونه كه اشاره شد تا زمان صدور دستورالعمل جدید تعرفه های قبلی لازم الاجرا هستند.
به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی هم از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.
طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمركی بیش از ۴۰ هزار دلار هم ممنوع اعلام شده است.




1397/01/26
14:56:28
5092
5.0 / 5
تگهای خبر: تجارت , سازمان , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات