مشاور رئیس سازمان بورس:

تأیید تفاهمنامه بورس ایران و چین

تأیید تفاهمنامه بورس ایران و چین

به گزارش متخصص فلز جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل اظهار داشت: امضای تفاهمنامه همكاری رسمی با بازار سرمایه چین، گامی ارزشمند در شكوفایی و رونق بیش از پیش بورس ایران است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از رادیو اقتصاد، بهادر بیژنی اظهار داشت: چین به جهت اینكه بتواند تفاهمنامه مورد نظر را امضاء كند، دو تائیدیه از وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه خود دریافت كرده است.
وی تصریح كرد: تأییدیه وزارت امور خارجه چین پس از رخدادهای بین المللی اخیر صادر شده كه این مهم، نشان از عزم این كشور در همكاری با بازار سرمایه ایران دارد.
مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل با اشاره به اینكه امضای این تفاهمنامه، نقطه قوتی برای پیش بردن پروژه های ایران به شمار می آید، ادامه داد: همكاری در بخش های علمی، تخصصی و فنی همچون مفاد تفاهمنامه مزبور است.
وی با اشاره به اینكه پروژه محور بودن از مهمترین خصوصیت های تفاهمنامه مورد نظراست، اظهار داشت: بورس های شانگهای و هنگ كنگ به ترتیب چهارمین و ششمین بازار بورس جهان هستند.
بیژنی با تاكید بر اینكه كشور می تواند از مزیت قرار گیری در مسیر جاده ابریشم بهره گیری كند، اضافه كرد: بورس ایران می تواند بعنوان مقصد سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری باشد.
وی با اشاره به اینكه تحقق این مهم می تواند تبادل های ایران در حوزه اوراق و كالا در بازار سرمایه چین را گسترش دهد، تصریح كرد: انتشار اوراق ارزی از دیگر مباحثی بوده كه با چینی ها در مورد آن رایرنی خواهد شد.
مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل ادامه داد: مسلمانان بسیاری در چین هستند كه قصد دارند در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی سرمایه گذاری كنند و ایران می تواند از این مسئله بهره گیری كند.
وی با اشاره به اینكه ایران در عرصه بازار سرمایه با چند كشور هدف همكاری عمیق و دراز مدت خواهد داشت، اظهار داشت: همكاری با چین نیازمند تبادل های سیاسی، فنی و تخصصی است.
بیژنی با تاكید بر اینكه لیستی از پروژها مد نظر ایران بوده كه از یك ماه آینده با طرف چینی به بحث گذاشته می شود، اضافه كرد: بعضی از پروژه ها طی طی چند ماه و برخی هم در طول چند سال به نتیجه می رسند.
 

1397/03/25
14:04:22
4586
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات