پیشرفت ۷۳ درصدی خط دوم ریلی اصفهان - بافق
به گزارش متخصص فلز، معاون فنی زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت ۷۳ درصدی پروژه افزایش ظرفیت خطوط ریلی محور اصفهان-بافق اطلاع داد.
به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، سیدمصطفی داوودی، معاون فنی زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بهمراه محمدرضا چنگانی مدیرکل راه آهن اصفهان از روند اجرای خط دوم ریلی پروژه محور اصفهان - بافق بازدید نمود.
در جریان این بازدید، پیمانکاران پروژه گزارش دادند که از مجموع ۲۷۰ کیلومتر مسیر دوخطه در منطقه اصفهان، تابحال ۱۵۰ کیلومتر در بلاک های اصفهان - سیستان، مشک - ساسان، عقدا - ارژنگ و اصفهان - آبنیل تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است. همینطور بخش باقیمانده از ایستگاه ارژنگ تا بافق با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی درحال اجراست.
داوودی در این بازدید با تاکید بر اهمیت استراتژیک این پروژه در افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر، اظهار نمود: با تلاش مضاعف پیمانکاران و هماهنگی دستگاههای اجرایی، هدف گذاری شده است که بخش عمده این پروژه تا هفته دولت به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: تکمیل این محور نه تنها باعث تقویت اقتصاد منطقه خواهد شد، بلکه گامی مؤثر در جهت کاهش مصرف سوخت و تحقق توسعه پایدار می باشد. به نقل از ایشان، این پروژه که طی چند سال قبل شروع شده، بعد از بهره برداری کامل، ظرفیت حمل بار را تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش داده و زمان سفرهای ریلی در این محور را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.
در ادامه این بازدید، محمدرضا چنگانی مدیرکل راه آهن اصفهان، ضمن اشاره به نقش محوری راه آهن این منطقه در جابه جایی مواد اولیه صنایع بزرگ استان، از تعهد این اداره کل در پشتیبانی از پیمانکاران فعال در پروژه اطلاع داد.
به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، محور ریلی اصفهان - بافق به علت اتصال به مراکز بزرگ صنعتی و معدنی کشور، یکی از مهم ترین کریدورهای ریلی ایران به حساب می آید و تکمیل آن تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب