درحالی كه دولت پول ارزان را محدودتر می كند؛

رشد اقتصاد چین در سال ۲۰۱۸ به ۶ ۵ درصد كاسته می شود

رشد اقتصاد چین در سال ۲۰۱۸ به ۶ ۵ درصد كاسته می شود

متخصص فلز: انتظار می رود با محدودیت های جدید دولت برای كنترل ریسك بدهی و فشار قوانین آلودگی كارخانه ای بر فعالیت های كلی، اقتصاد چین امسال كندتر رشد كند.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر به نقل از رویترز، طبق نتایج نظرسنجی روز سه شنبه رویترز از اقتصاددانان، انتظار می رود با محدودیت های جدید دولت برای كنترل ریسك بدهی و فشار قوانین آلودگی كارخانه ای بر فعالیت های كلی، اقتصاد چین امسال كندتر رشد كند.
این دومین سال تلاش های خستگی ناپذیر چین برای عوض كردن مدل اقتصادی با بدهی سنگین این كشور است. درحالی كه سیاست گذارارن به دنبال ترویج رشد اقتصادی بلندمدت پایدار هستند، محدودیت هایی را بر همه چیز وضع كرده اند كه از وام های سوری املاك گرفته تا فعالیت های بانك داری سایه، همه موارد به شكلی سفت وسخت تر از گذشته كنترل می شوند.
این سبب بالا رفتن هزینه های وام گیری شده است و سبب شد بخصوص در ماه های پایانی سال ۲۰۱۷، كمی از شتاب دومین اقتصاد بزرگ جهان كاسته شود. طبق پیش بینی اقتصاددانانی از ۷۰ موسسه مختلف كه رویترز از آنها نظر سنجی كرده است، رشد اقتصادی امسال چین ۶. ۵ درصد خواهد بود.
این كمی از مقدار پیش بینی شده در نظرسنجی ماه اكتبر كه برابر با ۶. ۴ درصد بود بیشتر است اما همچنان از میانگین پیش بینی های رشد اقتصادی ۲۰۱۸ كه در ماه های مختلف ۲۰۱۷ نظرسنجی شده بود و برابر با ۶. ۸ درصد بود كمتر است.
كو هونگبین، اقتصاددان ارشد امور چین بزرگ در اچ اس بی سی، می گوید: هزینه های سرسام آور دولت در زیرساخت ها كه بیشتر به دلیل رشد فراتر از انتظار اقتصاد در سال قبل بود ممكن است امسال با نظارت های شدید مالی، نتیجه مورد انتظار را تولید نكند.
او ادامه داد: وقتی به صورت جداگانه به این اقدامات می نگریم همگی عالی به نظر می رسند اما وقتی تاثیر تمام آنها را به صورت همزمان در نظر بگیریم ممكن است با فشار رو به پایین بر روی رشد اقتصادی مواجه شویم كه مقدارش بسیار بیشتر از آن چیزیست كه سیاست گذاران مایلن اتفاق بی افتد.
منابعی از سیاست گذاری به رویترز خبر دادند كه چین هدف رشد اقتصادی خود در سال ۲۰۱۸ را حدود ص ۶. ۵ درصد نگاه خواهد داشت. این كشور روز پنج شنبه رشد تولید ناخالص ملی خود در ربع چهارم و كل سال ۲۰۱۷ را اعلام خواهد نمود.

1396/10/26
20:34:35
4770
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات