جدیدترین رده بندی از اقتصادهای غیر رسمی، ایران در رده سی ام

جدیدترین رده بندی از اقتصادهای غیر رسمی، ایران در رده سی ام

متخصص فلز: صندوق بین المللی پول در گزارشی، به بررسی سهم فعالیت های غیر رسمی در اقتصاد ۱۵۸ كشور پرداخت.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است كه نتایج بررسی فعالیت های اقتصاد در سایه ۱۵۸ كشور در بازه زمانی سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۵، نشان داده است كه متوسط فعالیت اقتصاد غیر رسمی از اقتصاد جهان در این سال ها برابر ۳۱. ۹ درصد بوده است.

در ایران، ۳۱. ۱ درصد از كل فعالیت های اقتصادی را فعالیت های غیر رسمی تشكیل داده است كه نشان داده است سهم اقتصاد در سایه از كل اقتصاد ایران، كمتر از متوسط جهانی است و در میان ۱۵۸ كشور مورد بررسی، ایران در رده سی ام قرار دارد.

این گزارش می افزاید: اقتصاد در سایه، كه با نام های مختلفی چون اقتصاد پنهان، اقتصاد خاكستری و اقتصاد سیاه شناخته می شود، به فعالیت های اقتصادی در سایه اشاره دارد و شامل تمام فعالیت های اقتصادی می باشد كه به علت مسائل مالی، قانونی یا نهادی از مقامات رسمی مخفی است كه اگر با فعالیت های قانونی جمع شود، تولید ناخالص داخلی به دست می آید.

در این رده بندی، بولیوی كه ۶۲. ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را اقتصاد در سایه تشكیل می دهد، بدترین عملكرد را دارد و بعد از آن كشور آفریقایی زیمباوه با سهم بیش از ۶۰ درصدی قرار دارد.

از طرف دیگر، اتریش كه ۸. ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را اقتصاد غیررسمی تشكیل می دهد، بهترین كشور جهان و بعد از آن سوئیس با ۷. ۲ درصد قرار دارد.






1396/11/08
13:45:18
5623
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات