دامپزشكی خبر مهر را تایید كرد؛

۲۴ و نیم میلیون قطعه مرغ معدوم شد، پرداخت خسارت ۳۵ میلیاردی

۲۴ و نیم میلیون قطعه مرغ معدوم شد، پرداخت خسارت ۳۵ میلیاردی

متخصص فلز: رئیس سازمان دامپزشكی ضمن تایید خبری در خصوص كند شدن روند گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد در كشور، اظهار داشت: تابحال حدود ۲۴.۵ میلیون قطعه مرغ معدوم شده است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، علیرضا رفیعی پور در حاشیه ششمین كنگره دامپزشكی طیور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اشاره به اینكه تابحال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیش از ۵۶۷ واحد مرغداری در ۲۰ استان كشور شناسایی شده است، تصریح كرد: بر اثر این بیماری تابحال حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شده است.
وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اینكه گفته شده روند شیوع بیماری در كشور كند شده است، ضمن تایید این خبر درباره دلایل آن، توضیح داد: روند بیماری روبه كُندی است ضمن اینكه طی این مدت از ۲۷ هزار واحد مرغداری، بیش از ۵۶۷ واحد درگیر بیماری شده و این نشان داده است اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای انجام شده توسط سازمان دامپزشكی و دیگر دستگاه ها در كنترل روند بیماری اثرگذار بوده است.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور خاطرنشان كرد: اقدامات صورت گرفته توسط ستاد آنفلوانزا، سبب كند شدن روند گسترش بیماری در كشور شده است.
رفیعی پور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر، در خصوص اینكه تابحال چقدر از خسارت مرغداران پرداخت شده است؟، اضافه كرد: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان كه دولت در اختیار سازمان دامپزشكی قرار داده، تابحال حدود ۳۵ میلیارد تومان آن به مرغداران پرداخت شده است.
این مقام مسئول افزود: خسارت واحدهای مرغداری، بعد از تشكیل پرونده توسط استان ها و ارجاع به تهران پرداخت می گردد.
وی به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینكه اشاره كرده بودید در مدیریت بهداشتی دچار مشكلاتی هستیم، لطفا در این زمینه توضیح بیشتری دهید؟، پاسخ داد: مدیریت بهداشتی از مرغ مادر، كارخانجات خوراك دام، جوجه یكروزه، حمل و نقل مرغ مادر تا مزرعه، حوزه كود مرغی و ورود و خروج خودرو و افراد در قالب یك مدیریت بهداشتی برای جلوگیری از اپیدمی بیماری باید مورد توجه باشد ضمن اینكه جلوگیری از اپیدمی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به معنای شرایط امنیت زیستی است.
رفیعی پور خاطرنشان كرد: تولیدكنندگان در طول دوره پرورش، باید نمونه های مختلفی را برای بررسی وضعیت طیور خود به آزمایشگاه بفرستند و برپایه آن عمل نمایند چون كه در غیراین صورت مسیر پرخطری را پیش رو دارند.

1396/12/08
22:37:27
4798
5.0 / 5
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات