دلار در بازار غیر رسمی ۴۹۰۰ تومان شد، صرافی ها دلار و یورو نمی فروشند

دلار در بازار غیر رسمی ۴۹۰۰ تومان شد، صرافی ها دلار و یورو نمی فروشند

متخصص فلز: در آخرین تحولات از بازار ارز قیمت دلار در بین دلالان به ۴۹۰۰ تومان رسیده و صرافی ها نرخ رسمی دلار و یورو را از تابلوهایشان حذف كرده اند و از جانب دیگر در ادامه روند روز گذشته فروش این دو روز همچنان متوقف است حتی برای مسافران.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، این روزها بازار ارز شرایط ویژه ای دارد. حدودا هر روز یك اتفاق جدید در بازار می افتد كه در روند خرید و فروش اثرگذار است.

برخلاف روزها و هفته های گذشته دیگر خبری از صف های طولانی مقابل صرافی ها در بازار نیست، حتی مسافران هم صفی تشكیل ندادند. علت اصلی هم این است كه در ادامه روند روز گذشته اغلب صرافی ها دلار و یورو نمی فروشند.

در چند روز قبل اعلام گردید كه خرید دلار و یورو دولتی با داشتن مدارك مسافری همچون ویزا و بلیت امكان پذیر است اما درحال حاضر این امكان برای مسافران هم وجود ندارد و صرافی ها این دو ارز مهم را عرضه نمی كنند.

برخی از صرافی ها می گویند كه بانك مركزی در عرضه روزانه خود به آن ها دلار عرضه نمی كنند اما بانك مركزی امروز این ادعا را رد كرده و اظهار كرده است كه روند عرضه دلار به صرافی ها متوقف نشده است.

اگر این صحبت درست باشد دقیقا مشخص نمی باشد كه چرا صرافی ها فروش دلار و یورو را متوقف كرده اند. درحال حاضر متقاضیان دلار و یورو مجبورند برای خرید به سراغ دلالان و دست فروشان ارز بروند.

امروز در بازار آزاد و در بین دلالان دلار با قیمت ۴۹۰۰ تومان فروخته می شد و یورو در آستانه ۶۰۰۰ تومان قیمت داشت. تغییر دیگری هم كه در روند امروز بازار رخ داده این است كه قیمت ها بر روی تابلو اعلان قیمت های صرافی ها به قیمت واقعی نزدیك تر شده و دیگر خبری از نرخ ۴۴۰۰ تومان بر روی تابلوها نیست.

بر اساس آنچه صرافی ها برروی تابلو قیمت هایشان تا ساعت ۱۴ امروز زده اند، دلار آمریكا ۴۷۶۹ تومان قیمت خرید و ۴۷۷۹ تومان قیمت فروش آن بود. همینطور برای یورو ۵۷۲۹ تومان قیمت خرید و ۵۷۴۴ تومان قیمت فروش آن خورده است. البته همان گونه كه اشاره شد این قیمت ها صرفا برروی تابلوها بود و عملا دلار و یورو فروخته نمی شد.

در بازار سكه، سكه تمام یك میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خریده و یك میلیون و ۶۰۵ هزار تومان فروخته، نیم سكه ۷۵۵ هزار تومان خریده و ۷۸۰ هزار تومان فروخته و ربع سكه ۴۷۰ هزار تومان و ۴۹۲ هزار تومان خریداری می گردد.




1396/12/22
16:47:46
4837
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات