با تمركز بر فاز بعدی مناقشات تجاری آمریكا-چین؛

سهام آسیایی سودهای خویش را از دست داد

سهام آسیایی سودهای خویش را از دست داد

متخصص فلز: روز چهارشنبه با نگاه بازارها به آینده تنش های تجاری بین آمریكا و چین، سهام آسیایی سود سرشار اولیه خویش را از دست داد و به رشدی اندك بسنده كرد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه درحالی كه خوشبینی از رو به بهبود قرار گرفتن روابط تجاری آمریكا و چین، جای خویش را به سوالاتی در مورد فاز بعدی مناقشات دیپلماتیك بین دو كشور داد، سهام آسیایی سود سرشار اولیه خویش را از دست داد و به رشدی اندك بسنده كرد.
گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام اس سی آی ۰.۳۵ درصد رشد كرد. این شاخص روز گذشته با سخنرانی رییس جمهور چین كه بعد از یك هفته تنش آفرینی، سبب آرامش بازار شد، ۱.۲ درصد جهش كرده بود.
البته هنوز راه زیادی برای تولید هرگونه توافق بین دو اقتصاد بزرگ جهان مانده است و هنوز این دو كشور باید مشكلاتی را حل كنند. با این اوضاع درحالی كه برخی بازارهای سهام آسیایی دچار سردرگمی شدند، رشد این شاخص، انرژی خویش را از دست داد.
ماساهیرو ایچیكاوا، استراتژیست ارشد شركت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی، می گوید: ایالات متحده و چین هنوز در فازی هستند كه هر طرف در تلاش است تا اهداف طرف مقابل را سبك وسنگین كند. البته چین نشان داد تا چه اندازه می تواند به پیش برود، اما بازارها تا زمانی كه این دو كشور به توافقی واقعی نرسند، آرام نخواهند گرفت. نكته مهم بعدی چگونگی پاسخ آمریكا خواهد بود.
امروز سهام استرالیایی ۰.۲۵ درصد افت كردند و نیكی ژاپن ۰.۱ درصد پایین آمد.
كوسپی كره جنوی ۰.۲۵ درصد رشد كرد، هانگ سنگ هنگ كنگ ۰.۵ درصد بالا آمد و شاخص شانگهای هم ۰.۲ درصد به ارزش خود افزود.
در بازار ارز، دلار ۰.۰۵ درصد افت كرد و به نرخ ۱۰۷.۱۳۰ ین در برابر هر دلار رسید. این درحالیست كه دلار در معاملات شبانه، درحالی كه با بالا رفتن میزان ریسك پذیری، تقاضا برای ین كاهش یافته بود، ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.
شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۳ درصد از ارزش خویش را از دست داد و به ۸۹.۶۰۰ واحد رسید.

1397/01/22
15:06:01
5011
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات