صادرات نفت از جنوب عراق جهش یافت

صادرات نفت از جنوب عراق جهش یافت

متخصص فلز: عراق در ماه اوت ركورد جدیدی در صادرات نفت از بنادر جنوبی خود برجای گذاشت و ۳.۵۸ میلیون بشكه در روز نفت در ماه گذشته صادر كرد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، آمار وزارت نفت عراق نشان داد دولت فدرال ۳.۵۸۳ میلیون بشكه در روز یا معادل ۱۱۱ میلیون و ۶۱ هزار بشكه از مركز و جنوب كشور نفت صادر كرده و بر اساس میانگین قیمت ۶۹.۵۹۳ دلار هر بشكه نفت، ۷.۷۳ میلیارد دلار درآمد داشته است.

عراق در ژوییه ۳.۵۴۳ میلیون بشكه در روز نفت از بنادر جنوبی خود صادر كرده بود. این كشور كه دومین صادركننده بزرگ نفت عضو اوپك بعد از عربستان سعودی است، بدنبال توافق اخیر كشورهای اوپك و غیراوپك برای بازگشت به پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق محدودیت عرضه، صادرات نفت خویش را افزایش داده است.

اما افزایش صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی تنها برای دنبال كردن تصمیم اوپك برای تسهیل پایبندی به محدودیت عرضه نبوده بلكه با هدف جبران كاهش صادرات از شمال این كشور انجام گرفته است. حدود ۳۰۰ هزار بشكه نفت در روز كه قبل از این در استان كركوك تولید و صادر می شد، از زمانی كه دولت فدرال در اكتبر كنترل میادین نفتی را از نیروهای كرد پس گرفت، متوقف شده است. اختلاف دولت فدرال عراق و دولت منطقه ای كردستان در مورد صادرات نفت با استفاده از تركیه هنوز حل نشده است.

دولت منطقه ای كردستان در اوت شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت با استفاده از بندر سیهان تركیه در دریای مدیترانه در مقایسه با صادرات ۳۲۰ هزار بشكه در روز در ژوییه بود.

طبق منابع آگاه پلاتس، منطقه كردستان در اوت مجموعا ۴۴۵ هزار بشكه در روز از سیهان نفت صادر كرد كه ۳۷۰ هزار بشكه در روز با استفاده از خط لوله مستقل دولت منطقه ای كردستان با استفاده از تركیه بود و باقی آن از مخازن سیهان برداشته شده بود.




1397/06/13
16:48:07
4744
5.0 / 5
تگهای خبر: اوپك , تولید , دولت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات