كرباسیان اعلام كرد:

مشاركت چشمگیر بخش خصوصی در طرح های معدن و صنایع معدنی

مشاركت چشمگیر بخش خصوصی در طرح های معدن و صنایع معدنی

متخصص فلز: معاون وزیر صنعت اعلام نمود: بخش خصوصی در طرح های معدن و صنایع معدنی مشاركت چشمگیری داشته است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، مهدی كرباسیان در مجمع سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران كه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به عملكرد، ادعا می نماییم ایمیدرو در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی یكی از سازمان های برتر در كشور بوده است.
وی تصریح كرد: یكی از اشكالات ایمیدرو با شروع فعالیت دولت یازدهم طرح های نیمه تمام و متوقف بود؛ علاوه بر برنامه ریزی برای حل مشكلات طرح های نیمه تمام، پروژه های جدیدی را هم تعریف كردیم تا بخش خصوصی و غیردولتی مشاركت بیشتری در طرح ها داشته باشند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینكه جذب سرمایه گذار در حوزه معدن و صنایع معدنی یكی از نكات حائز اهمیت این سازمان طی سال های گذشته بوده است، عنوان كرد: علاوه بر برنامه های توسعه ای و حمایتی، توجه به مقوله پژوهش در شمار اولویت های سازمانی قرار گرفت و در این زمینه ایمیدرو با سرمایه گذاری میلیاردی طی سال های گذشته، گام های اثربخشی را برداشته است.
كرباسیان خاطرنشان كرد: ایمیدرو با انجام و توسعه فعالیت های اكتشافی و رساندن آن به سطح ۲۷۰هزار كیلومتر مربع، ریسك ناشی از عملیات اكتشاف را برعهده گرفت تا شرایط جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم آید.
وی تصریح كرد: در این برنامه تابحال ۲۰۰ هزار كیلومتر عملیات ژئوفیزیك هوایی انجام شده است.
وی افزود: اكنون شرایط جذب سرمایه ها فراهم آمده و بخش خصوصی می تواند با ادامه فعالیت ها، معادن كشف شده را در اختیار گیرد.
كرباسیان اظهار داشت: ایمیدرو به همراه شركت های وابسته، چندین طرح را با سرمایه گذاری ۳.۷ میلیارد دلار تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رساند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو كه توسعه، راهبری شركت ها و توانمندسازی را در شمار ماموریت های اصلی خود قرار داده است؛ در ۸۰ درصد از مناطق كمتر توسعه یافته كشور فعالیت های معدنی بخصوص اكتشافی داشته است.
وی اضافه كرد: فعال كردن مجدد طرح ها در سال ۹۷ به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار از دیگر اقدامات این سازمان به حساب می آید.
كرباسیان اعلام نمود: ایمیدرو ۲۴ میلیارد تومان در بخش پژوهش و توسعه فناوری در سال ۹۶ سرمایه گذاری كرد و ۲ میلیارد تومان سرمایه به بخش آموزش اختصاص داد.
وی افزود: طی این مدت ۱۳هزار نفر با همكاری آموزشگاه های تخصصی، تحت آموزش قرار گرفتند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه همكاری با ۱۰ دانشگاه معتبر كشور همچون اقدامات سازمان در این زمینه است اظهار داشت: مطالعه در زمینه عناصر خاكی یكی از مهم ترین برنامه های مطالعاتی ایمیدرو به حساب می آید كه در این خصوص دستاوردهای قابل توجهی را بدست آوردیم.
كرباسیان با بیان اینكه با شروع دوران مدیریتی در سال ۹۲، در تمام شركت ها و واحدهای تابعه بحث حسابرسی داخلی به صورت جدی اجرایی شد، اظهار نمود: از یكایك تیم اجرایی شامل مدیران و تمامی كاركنان ایمیدرو به پاس تلاش هایی كه طی سال های گذشته داشته اند، قدردانی می كنم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه ظرف سال قبل تا به امروز ۸ پروژه در مناطق محروم به راه افتاده است اظهار داشت: جذب سرمایه گذار، افتتاح پروژه ها و سرمایه گذار جدید جزو نكات مثبت سازمان بوده است و امیدواریم این روند با حمایت های دستگاه ها ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینكه در این زمینه سیاست های دولت و برنامه ریزی ها بسیار موثر بوده است اعلام نمود: توجه ویژه به سازمان های توسعه ای منجر به این می گردد تا این مجموعه ها بعنوان بازوی دولت؛ كمك رسان اقتصاد كشور باشند.

1397/06/24
15:36:26
5161
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , تجارت , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات