پول خرید نفت هند از ایران به روپیه پرداخت می گردد

پول خرید نفت هند از ایران به روپیه پرداخت می گردد

متخصص فلز: با مهلت ۱۸۰ روزه ای كه آمریكا قبل از اجرای تحریم ها ضد صادرات نفت ایران داد، هند و ایران جزئیات مكانیزمی كه به دهلی نو اجازه می دهد پول خرید نفت ایران را تماما به روپیه به حسابی در یك بانك هندی واریز نماید را نهایی می كنند.



به گزارش متخصص فلز به نقل از تایمز ایندیا، هند سیستم قبلی واریز پول خرید نفت به حسابی در بانك UCO را كه فعالیت بین المللی نداشته و در معرض تحریم ها قرار نمی گیرد، احیا خواهد نمود. با این وجود قبل از این ۴۵ درصد پول نفت ایران به روپیه نزد بانك UCO واریز شده و ۵۵ درصد دیگر به یورو پرداخت می شد. اما این دفعه ایران كل پول نفت خویش را به روپیه دریافت خواهد نمود و انتظار می رود از این پول برای تامین پول واردات از هند استفاده نماید.

به این ترتیب حتی اگر بانك های ایرانی به سیستم پرداخت سوئیفت دسترسی نداشته باشند هند همچنان قادر خواهد بود پول واردات نفت خویش را بپردازد. منابع آگاه اظهار كرده اند این توافق بعد از مذاكرات طولانی با ایران و آمریكا حاصل شده است.

برایان هوك، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریكا تایید كرده كه كشورهایی كه به واردات نفت ایران ادامه می دهند حساب های امانی تولید خواهند كرد. این حساب های امانی برای كشورهایی تولید می گردد كه به ادامه واردات نفت ایران نیاز دارند. ایران اجازه دسترسی به درآمد فروش نفت خویش را ندارد و تنها می تواند پول سپرده گذاری شده را برای خریدهای بشردوستانه هزینه كند.

به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، شركت ایندین اویل، پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور و نایارا انرژی (اسار اویل سابق) بعضی از بزرگترین مشتریان هندی نفت ایران هستند كه برای آنها هزینه حمل ارزانتر و مدت اعتبار طولانی تر ۶۰ روز را به همراه دارد.

نشریه اكونومیك تایمز هند اواخر هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اطلاع داد با اقدام هند برای كاهش واردات نفت به ایران به میزان حدود یك سوم، آمریكا با اعطای معافیت از تحریم های نفتی ایران به دهلی نو موافقت كرده است.




1397/08/13
13:13:39
5071
5.0 / 5
تگهای خبر: پتروشیمی , تولید , سیستم , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات