هشدار نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

ممنوعیت معامله طلا وجواهر در فضای مجازی، طلای دست دوم و قسطی نخرید

ممنوعیت معامله طلا وجواهر در فضای مجازی، طلای دست دوم و قسطی نخرید

متخصص فلز: نایب رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: هرگونه معامله طلا و خرید و فروش جواهر و سكه، در فضای مجازی غیر قانونی می باشد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از صدا و سیما، مسعود یزدانی، ­ آگاهی و اطلاع مردم از قوانین و مقررات صنفی، ­­برای پیشگیری از ضرر احتمالی در معاملات طلا و جواهر را­ بسیار مهم عنوان­ كرد و اضافه كرد: حجم گسترده شاكیان و پرونده های اختلافی در این صنف از نبود آگاهی و طمع خریداران نشأت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه همه­ اقدامات و پیگیری های اتحادیه طلا و جواهر در جهت حفظ حقوق مردم و اعضای صنفی این اتحادیه است، اظهار داشت: از نظر اتحادیه هرگونه معاملات طلا شامل مصنوعات طلا، سكه و جواهر در «فضای مجازی» ممنوع بوده و از مردم درخواست داریم تا زمان ایجاد بسترهای لازم برای اینگونه معاملات، از خرید و فروش این مصنوعات و مسكوكات به صورت اینترنتی خودداری و حتما مصنوعات طلا را فیزیكی خریداری كنند.
یزدانی با اشاره به مشكلات به وجود آمده در ارتباط با «طلای ثامن»­ اضافه كرد: خریداران سكه حتما از واحدهای دارای «جواز سكه فروشی» كه دارای هلوگرام اتحادیه هستند، خرید و دقت كنند كه پلمب سكه با واحد صنفی یكی بوده و از خرید سكه از افراد متفرقه یا دیگر رسته های این صنف جدا اجتناب كنند.
وی در ادامه به مردم اكیداً سفارش كرد كه از خرید «طلای دست دوم» و «طلای قسطی» اجتناب كنند كه این دو مورد تبعات و پیامدهایی را برای خریداران به وجود می آورد كه موجب متضرر شدن آنان و كل صنف می شود ­­و متأسفانه با عنایت به شرایط فعلی اقتصاد، این موارد بیشتر از بقیه مشاهده شده است.
عضو هیئت­­ مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، ­ تقاضای مردم برای خرید طلای آب شده ­­­را یكی دیگر از مشكلات اخیر این صنف عنوان نمود و اضافه كرد: به مردم سفارش می نماییم كه به سمت خرید­­طلای آب شده یا شمش طلا نروند، چونكه در بیشتر موارد با بحث تخصصی و عیار آن آشنایی نداشته و سبب ضررشان می شود. از همكاران هم درخواست كرده ایم كه فقط به اعضای صنفی طلای آب شده عرضه كنند. در همین راستا مردم می توانند از مصنوعات طلای كم اجرت كه هم مقرون به صرفه و هم دارای كد استاندارد و كد شناسایی است برای خرید طلا استفاده كنند.
وی در مورد سایت هایی كه به اسم سایت اتحادیه در صنف طلا و جواهر اطلاع رسانی و تبلیغ می كنند باز اظهار داشت: مردم به هر سایت اینترنتی در زمینه طلا اعتماد نكنند و ­تاكید می كنم اتحادیه صنف طلا و جواهر هیچ مجوزی برای خرید و فروش طلا و جواهر به هیچ سایتی نداده و هر فردی كه در این رابطه چنین ادعایی كند كذب محض است و اساسا تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
یزدانی درانتها از همه خریداران طلا، جواهر، نقره و سكه خواست با دقت و رعایت موارد قانونی مبادرت به خرید كنند و در معاملات خود از موضوعاتی كه از آن اطلاع ندارند با مشورت از اتحادیه یا افراد مورد وثوق و مورد اعتماد صنفی خرید كنند.

1397/12/03
13:00:24
5279
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , حقوق , فروش , معامله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات