مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام؛

۷۰ هزار تن ذرت در بنادر، منتظر تخصیص ارز است

۷۰ هزار تن ذرت در بنادر، منتظر تخصیص ارز است

به گزارش متخصص فلز یك مقام مسئول اظهار داشت: جمعا ۷۰ هزار تن ذرت در بنادر داریم؛ اما با تخصیص نیافتن ارز نمی توانیم بار كشتی ها را ترخیص نماییم.



به گزارش متخصص فلز به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور اظهار داشت: ما بیشتر از یك میلیون تن ذرت خریداری نموده ایم كه دو كشتی آن، با ۱۰ هزار تن ذرت از شمال و یك كشتی با ۶۰ هزار تن از جنوب رسیده است و جمعاً ۷۰ هزار تن ذرت در بنادر داریم؛ اما با تخصیص نیافتن ارز نمی توانیم بار كشتی ها را ترخیص نماییم.
حسن عباسی معروفان، تصریح كرد: بخش خصوصی ۴ ماه و ۴ روز است كه به خاطر عدم تخصیص ارز، نتوانسته ذرت وارداتی خویش را كه در بنادر و در كشتی ها مانده، ترخیص كند.
وی اضافه كرد: ۲ میلیون تن كالا در بنادر وجود دارد كه باید به تدریج روانه بازار می شد؛ اما به خاطر عدم تخصیص ارز هنوز ترخیص نشده است و جور آنرا پشتیبانی امور دام می كشد.
معروفان افزود: ما در حد توان ذرت وارد بازار كردیم اما تا یك میزان اجازه استفاده از ذخایر استراتژیك را داریم و تابحال هم بیشتر از تكلیف و خارج از عرف، ذرت را روانه بازار كرده ایم.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور، با اشاره به ادعای بعضی از تولیدكنندگان در رابطه با استفاده از پودر گوشت به جای نهاده های دامی، تصریح كرد: پودر گوشت هم معمولاً جزئی از جیره غذایی طیور بوده و غذای طیور به صورت ۶۰ درصد ذرت، ۲۰ تا ۳۰ درصد سویا و حدود ۱۰ درصد هم پودر گوشت است و معمولاً این پودر اضافه می شود كه ایرادی هم در آن وجود ندارد و این مورد ربطی به بود و نبود نهاده ها ندارد.
وی اضافه كرد: ما می دانیم كه مرغداران همچنان در تأمین نهاده مشكل دارند و لازم است دولت و بانك مركزی ارز مورد نیاز بخش خصوصی را تأمین كنند.
معروفان تاكید كرد: مشكلی در تأمین سویا و جو وجود ندارد و تنها در تأمین ذرت گرفتار مشكل شده ایم.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور در ارتباط با ذرت خریداری شده توسط این شركت اظهار داشت: ما هم ذرت خریداری نموده ایم و در بنادر آماده است اما ارز مورد احتیاج به ما هم اختصاص داده نشده است.
وی اضافه كرد: هم اكنون سه كشتی متعلق به پشتیبانی امور دام به بندر رسیده و باقی محموله ها هم در حال ارسال است.
معروفان تصریح كرد: ما بیشتر از یك میلیون تن ذرت خریداری نموده ایم كه دو كشتی آن با ۱۰ هزار تن ذرت از شمال و یك كشتی با ۶۰ هزار تن از جنوب رسیده است و جمعاً ۷۰ هزار تن ذرت در بنادر داریم اما با وجود تخصیص نیافتن ارز نمی توانیم بار كشتی ها را ترخیص نماییم.

1399/01/25
15:59:39
3281
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار , ترخیص , تولید , تولیدكنندگان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات