طلای جهانی در پایین ترین قیمت یك هفته اخیر ایستاد

طلای جهانی در پایین ترین قیمت یك هفته اخیر ایستاد

متخصص فلز: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش بیشتر نرخ های بهره آمریكا تغییر چندانی نداشت و نزدیك به پایین ترین قیمت یك هفته اخیر ایستاد.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییری نداشت و در ۱۳۲۳.۹۵ دلار قرار گرفت، در صورتی كه روز گذشته به ۱۳۲۲.۲۰ دلار سقوط كرده بود كه پایین ترین قیمت در یك هفته اخیر بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تابحال ۱.۷ درصد كاهش داشته است. در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۵ درصد افت كرد و به ۱۳۲۵.۸ دلار رسید.
شاخص دلار آمریكا در برابر سبدی از شش ارز رقیب ۰.۱ درصد رشد كرد و به ۹۰.۱۰۶ واحد رسید. این شاخص از ابتدای هفته جاری تابحال بیش از یك درصد صعود كرده است. ارزش ارز آمریكا بعد از انتشار جزئیات نشست سیاست گذاری ماه گذشته بانك مركزی این كشور كه نشان داد كه سیاستگذاران از تداوم افزایش نرخ های بهره حمایت می كنند، تقویت شده است.
به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانك OCBC سنگاپور، فضای نرخ های بهره بالاتر عامل اصلی خواهد بود كه قیمت طلا را پایین تر می برد. از آنجائیكه طلا بازدهی ندارد، نرخ های بهره بالاتر ریسك پذیری سرمایه گذاران را تقویت می كند و تقاضای آن ها برای خرید این فلز پرارزش كمتر می گردد. وی دورنمای قیمت هر اونس طلا تا آخر سال میلادی جاری را ۱۱۰۰ دلار پیش بینی نمود.
بر اساس گزارش رویترز، با این همه تحلیلگران می گویند نگرانی ها نسبت به رشد تورم ممكن است همچنان سرمایه گذاران را به علت نوسان اخیر بازارها محتاط نگه دارد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۶.۴۳دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد كاهش پیدا كرد و ۱۰۱۹.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۸۹.۴۰ دلار ایستاد.



1396/12/03
14:56:16
4713
5.0 / 5
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات