در حاشیه نمایشگاه ریلی؛
امضای قرارداد خرید ماشین آلات ریل سازی سوئیسی
متخصص فلز: قرارداد خرید ۴۲ دستگاه ماشین آلات توسعه زیربناهای ریلی میان شركت راه آهن ایران و یك شركت سوئیسی به امضا رسید.
به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته بعد از امضای قرارداد همكاری شركت راه آهن و شركت سوئیسی ماتیزا (تولیدكننده ماشین آلات سنگین ریل سازی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قرارداد میان راه آهن ایران و یك شركت سوئیسی كه بزرگترین تولیدكننده ماشین آلات مكانیزه است، به امضا رسید. قبلاً هم شركت راه آهن از این شركت سوئیسی دستگاه های ریل گذاری و صنایع زیرساخت ریلی را خریداری نموده بود.
وی ادامه داد: در فاز اول این قرارداد قرار شد دو دستگاه ماشین آلات سنگین سرند بالاست كه در سال های گذشته خریداری شده ولی به علت خرابی، از رده خارج شده بود، از جانب این شركت درخود سوئیس تعمیر و مجدداً در شبكه ریلی كشور مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن خاطرنشان كرد: با عنایت به نیاز بخش توسعه شبكه ریلی به ماشین آلات ریل گذاری و زیرساخت های ریلی، در فاز دوم این قرارداد قرار شد ۹ دستگاه زیركوب ریل خریداری و وارد كشور شود.
به گفته یزدانی، در فازهای بعدی این قرارداد مقرر است این شركت سوئیسی مركز آموزش، تعمیر و نگهداری ماشین آلات ریلی را با هدف آموزش به نیروهای ایرانی در كشور ما راه اندازی كند؛ ضمن اینكه ۲۱ دستگاه انواع دیگر ماشین آلات توسعه زیرساخت های ریلی هم كه در بخش های مختلف برای توسعه زیربناهای ریلی مورد استفاده قرار می گیرد، خریداری شود.
این مقام مسئول در شركت راه آهن همینطور از حضور این شركت سوئیسی در مناقصه یك پروژه توسعه زیربنایی ریلی جهت تأمین مالی و اجرای این زیرساخت در فاز اول تا سقف ۲۰ میلیون یورو و در فازهای بعدی تا ۸۰ میلیون یورو اطلاع داد.
در ادامه این نشست مدیرعامل شركت سوئیسی هم با اشاره به بی طرفی این كشور در تحولات جهانی اظهار داشت: با عنایت به خروج آمریكا از برجام، سوئیس همچنان تصمیم دارد بی طرف باقی مانده و به قراردادهای خود پایبند بماند.
وی خاطرنشان كرد: در فاز اول این قرارداد، بازسازی دو دستگاه ماشین سرند بالاست ۳۶ ساله كه این شركت به ایران فروخته بود را در سوئیس به سرعت انجام و به راه آهن ایران تحویل می دهیم. در مراحل بعدی هم ۹ دستگاه زیركوب ریل و ۲۱ دستگاه ماشین آلات دیگر زیرساخت ریلی به همراه راه اندازی مركز تعمیر، نگهداری و آموزش كاركنان ایرانی راه آهن را اجرایی خواهیم كرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب