وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می گردد

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می گردد

متخصص فلز: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان پرداخت می گردد كه مراحل عملیاتی آن در استانها شروع شده است.


به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، علی ربیعی در جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد اظهار نمود: در حوزه دام بیشترین ثبت نام ها را با رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان شاهد بودیم كه مقرر است برپایه ضوابط تعیین شده و اصلاحیه اخیر، پرداخت تسهیلات به حوزه دام روستایی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینكه در حوزه دام برای اصلاح نژاد و دامداری های صنعتی هم تسهیلات روستایی پرداخت خواهد شد، تصریح كرد: ما مراقبت می نماییم تا عده ای به صورت تكراری و یا چرخشی از این تسهیلات استفاده نكنند و این منابع مخصوص ساكنین مناطق روستایی و محروم است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی دلیل بیكاری در حوزه كشاورزی را غفلت از گرایش به سمت تولید محصولات گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تكمیلی اعلام و خاطرنشان كرد: با استفاده از صندوق كارآفرینی بعنوان یكی از مجموعه های موفق، پرداخت تسهیلات به خوبی انجام می گردد و لزوم دارد متقاضیان بخصوص ساكنین مناطق روستایی با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت به توسعه این صنایع كمك كنند.
ر بیعی به خلاء شركت های صادراتی در استان اردبیل اشاره نمود و اظهار داشت: ما در این استان نیازمند چندین شركت صادراتی برای ورود به بازار آسیای میانه هستیم كه انتظار می رود مسئولان استان اردبیل با همراهی فعالان این عرصه زمینه راه اندازی این شركت ها را با عنایت به قابلیت بی نظیر استان اردبیل فراهم نمایند.
وی توسعه كشت مبتنی بر قرارداد را با تجربه موفق در تولید زعفران و توجه به اشتغال دست دوم در حوزه كشاورزی ضروری خواند و خاطرنشان كرد: با عنایت به سرمایه گذاری یك هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه آب و خاك دشت مغان و تبدیل ۳۵ هزار هكتار اراضی دیم به آبی در مرحله اول و همینطور افزایش یك میلیون تنی محصولات، به یقین راه اندازی چنین شركت هایی بسیار راهگشا در راه اشتغال خواهد بود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: ما در راه توسعه مغان بیشتراز سرمایه گذاری شركت هایی نظیر شستا باید روی شركت های توجیه دار در منطقه نظیر شركت های صادراتی سرمایه گذاری نماییم و با دعوت از خود سرمایه گذاران و كارآفرینان بومی منطقه باید تلاش نماییم تا اشتغال واقعی شكل گیرد.
كتاب خاطراتم را منتشر می كنم
ربیعی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر منطقه مغان بعنوان سرزمین رویایی و پیشرو در عمران و آبادانی اظهار نمود: بنده كتاب خاطراتم را در حال تهیه و انتشار دارم و در بخشی از این كتاب به خاطرات خودم با نمایندگان استان اردبیل در مجلس پرداخته ام.
وی اظهار داشت: ما دوران سخت تر از این مقطع را سپری كرده ایم و امیدواریم در این مقطع هم مردم ما با روحیه امیدواری و نشاط این سختی دوران تحریم را سپری كنند تا همچنان بعنوان یك ملت عزتمند و باشرافت در دنیا نقش آفرینی نماییم.
عضو كابینه دولت دوازدهم به محرومیت و مرزی بودن منطقه اشاره نمود و اضافه كرد: در سایه داشتن برنامه و هدفگذاری صحیح ما به راحتی می توانیم در حوزه های مختلف موفق عمل نماییم به صورتی كه تصمیم گرفتیم تا اردبیل را بعنوان استان پایلوت و الگو در رفع فقر و محرومیت مرزی معرفی نماییم.
ربیعی به مجاهدت كم نظیر استاندار اردبیل در پیگیری مسایل و مشكلات استان و تدبیر مناسب برای حل این مشكلات اشاره و اظهار نمود: در سایه این تلاش و پیگیری ها بیشتر از سهمیه تعیین شده برای اشتغال استان اردبیل به تعداد ۲۰ هزار نفر منابع در نظر گرفتیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: بنده به صورت رسمی و ملی اعلام می كنم هر كس یك نفر را به كارگاه خود بیاورد و در آنجا مشغول كند از تمام قوانین كار و تامین اجتماعی معاف خواهد بود به شرط آنكه لیست عرضه كرده و فرد مورد نظر مشمول بیمه تامین اجتماعی نباشد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همینطور به راه اندازی پنجره واحد اشتغال روستایی اشاره نمود و اضافه كرد: در استان اردبیل این پنجره واحد با ابتكار استاندار شروع شده و امیدواریم از نتایج آن همه اهالی منطقه بهره مند شوند.



1397/04/23
23:59:01
5722
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , صادرات , وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات